Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Japp, jag har en. Tror att det blir tredje året i år.Hej. Finns det någon som har eller haft en kcr box monterad på husbilen. Fiat Ducato 2 8jtd? Tacksam för tips.
Nix, det har fungerat ändå. Så avgaser är bevisligen inom gränserna.Hej. Och tack för svaret. Du plockar bort den inför besiktningen? Mvh
Är detta uppgifter från färddatorn eller verklig uppmätt förbrukning genom beräkning av tankade liter delat med körda mil?Sänkte bränsleförbrukningen med en dl/ mil i snitt.
Var det KCR box monterad?Ok. Jag har nyss tagit bort min optimering gjord hos firma , den gick inte genom besiktningen pga svartrök. Besiktningen igår utan optimering gick igenom. Dom testade bilen genom att varva upp och släppa gasen och varva upp igen och köra på 2 an och sakta och sen trampa gasen i botten då svartrök den och gick inte genom besiktningen. Mvh
Var fixade du bort trimmet. Funderar på göra detsamma. Köpt begagnat. Vet ej om trim och går inte att fråga säljaren. Avliden.Nej. Riktigt optimerad. Mvh
Japp, hade det på vår 2,8Jtd. Den fungerade bra och gav tydligt mer knuff. Vid besiktningen tog vi bort boxen. Vi har kvar den någonstans om någon behöver en // DavidSHej. Finns det någon som har eller haft en kcr box monterad på husbilen. Fiat Ducato 2 8jtd? Tacksam för tips.
Jajamän, många bonusmil blir det.Är detta uppgifter från färddatorn eller verklig uppmätt förbrukning genom beräkning av tankade liter delat med körda mil?
Jag har haft KCR och Dieselkraftboxar (på andra bilar än min husbil) och konstaterat lägre förbrukning med färddator men ingen skillnad i verkligheten. Färddatorn (i mina bilar i alla fall) har blivit lurade av boxarna. För att säkerställa verklig förbrukning behöver man många tankningar och beräkningar.
Men jag håller med om att körupplevelsen blivit bättre och trevligare. Dock ibland lite "nervös" och en del andra problem efter många mil.
Var någon av dom stora trimfirmorna?Nej. Riktigt optimerad. Mvh