• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vatten

stefan.

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
35819
Medlemskap
2025
När jag idag satte igång truma värmaren,vatten och gasolen förstås för att testa att allting fungerar så kom det inget vatten till kranarna och duschen?? Vattenpumpen fungerar men stannar inte. Kranar har varit öppna sedan I höstas ock tanken tömd även truma värmar tanken. Någon som har en aning om vad det kan vara???

stefan.

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
35819
Medlemskap
2025
Hej

Kolla koppen som vattenfiltret sitter i, hänt mig att den spruckit när det stått vatten kvar i över vintern. Det läcker inget vatten när pumpen går, men det drar tjuvluft.

Frostvakten sitter oftast vid värmepannan.
Den sitter vid Truma pannan den har jag öppnat.
Det tar några minuter att fylla varmvattenberedaren.
Är frostvakten stängd?
Jag vet att det ska ta några minuter att fylla, me inte hur länge som helst

stefan.

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
35819
Medlemskap
2025
Frostvakten ska vara stängd..!! Annars rinner allt vatten ut, kolla under bilen sen du fyllt på vatten..ska inte rinna ut nåt där..
Ok tack kollade igår när jag satte igång systemet inget vatten rann ut men inget vatten kom ut i kranarna vattenpumpen fungerar men stannade aldrig. Har alltid tömt alla tankar även Trumas och öppnat alla kranar innan vintern men nu fattar ingenting.

Pumba

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
17761
Medlemskap
2026
Hej igen

filterhållaren med ”koppen” sitter mellan tanken och pumpen, på vår bil ( LMC712 ) bredvid pumpen under sittgruppen. Vi har utvändig pump, vet inte hur/var filtret sitter på dränkbar pump.

stefan.

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
35819
Medlemskap
2025
Hej har en utvändig Flamma pump tror att det är dags att byta filter läste att man skall byta var 3-5månad hade ingen aning om detta men jag håller på att demontera den och kolla. Återkommer

Toppen