Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja alla kan misslyckas. Det märkliga i fallet jag var med om var att alla 5 bultar på de 3 övriga hjulen satt stenhårt. Jag kände över dem med min långa hjulnyckel....Jag förstår inte hur det kunnat hända. Man drar de väl samtidigt med samma maskin?Man kan också vända på det här resonemanget, har i trettio år jobbat på en stor SERIÖS däckverkstad och varje vår och höst har jag gjort flera akuta utryckningar på vägen. Det är då alla hemmaskiftare står på vägen och behöver hjälp med tappade hjul, fel bultar, problem med centreringsringar, domkrafter genom golvet m.m.
Om hjulet lossnar har man förmodligen bara satt dit bultarna för hand och glömt dra åt dom?Ja alla kan misslyckas. Det märkliga i fallet jag var med om var att alla 5 bultar på de 3 övriga hjulen satt stenhårt. Jag kände över dem med min långa hjulnyckel....Jag förstår inte hur det kunnat hända. Man drar de väl samtidigt med samma maskin?
Jo så tänkte jag med. Men när jag i unga år jobbade lite på en bilverkstad körde vi alltid i bultarna med mutterdragaren på lågt moment först för att sedan dra rätt.Om hjulet lossnar har man förmodligen bara satt dit bultarna för hand och glömt dra åt dom?
Det hade ju varit bra i det här fallet, men skedde ju tydligen inte. Förmodligen en miss från personalen.Jo så tänkte jag med. Men när jag i unga år jobbade lite på en bilverkstad körde vi alltid i bultarna med mutterdragaren på lågt moment först för att sedan dra rätt.