• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hjälp behövs

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Jag befinner mig i Peniche i Portugal och behöver hjälp med att få hem husbilen.

Det är så att försäkringen åtar sig att bärga hem den men det tar 19 arbetsdagar (4 veckor) och det ställer till stora problem för mig.

Jag har nämligen ingen bostad i Sverige, jag har bott i husbilen i 14 år och allt jag har finns i den. Efter att Hasse, min sambo, dog förra året valde jag att stanna kvar här över vintern. Det hade vi tänkt att göra men nu blev det som det blev.

Jag anser mig inte kapabel att köra hem den själv och söker nu efter någon som kan ta sig hit och hjälpa mig med att köra hem den. Husbilen är en tung bil på 5 ton och 8.45 lång.

Hade möjligen tänk att komma till Sverige någon gång i mitten av april.

Sedan undrar jag om det finns något företag som sysslar med sådant som att köra hem bilar till folk som har hamnat i nöd.

Hoppas på någon form av hjälp.

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Jag befinner mig i Peniche i Portugal och behöver hjälp med att få hem husbilen.

Det är så att försäkringen åtar sig att bärga hem den men det tar 19 arbetsdagar (4 veckor) och det ställer till stora problem för mig.

Jag har nämligen ingen bostad i Sverige, jag har bott i husbilen i 14 år och allt jag har finns i den. Efter att Hasse, min sambo, dog förra året valde jag att stanna kvar här över vintern. Det hade vi tänkt att göra men nu blev det som det blev.

Jag anser mig inte kapabel att köra hem den själv och söker nu efter någon som kan ta sig hit och hjälpa mig med att köra hem den. Husbilen är en tung bil på 5 ton och 8.45 lång.

Hade möjligen tänk att komma till Sverige någon gång i mitten av april.

Sedan undrar jag om det finns något företag som sysslar med sådant som att köra hem bilar till folk som har hamnat i nöd.

Hoppas på någon form av hjälp.
Känner du inte någon som kan flyga ner o hjälpa dig? Fruktansvärt dyrt o anlita ngn.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Känner du inte någon som kan flyga ner o hjälpa dig? Fruktansvärt dyrt o anlita ngn.
Hej Eva
Du kan ju fråga förs bolaget om man kan skicka en chaufför ner, torde bli billigare med resa och några hotellnätter för förs,bol, och bättre för dig, än att bärga hem bilen.
Kanske lite okonventionellt, men man kan ju alltid ställa frågan.
Önskar dig all lycka till.
Hejs
Claes 105

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Funderar även på om det finns någon i södra Europa som snart är på hemväg, som kan tänka sig att hjälpa mig.

Kanske finns det ett par som båda kör hubil så kanske en av dom kunde köra min husbil. Då finns ju tryggheten att ha sin egen bil i närheten om något skulle gå fel.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Funderar även på om det finns någon i södra Europa som snart är på hemväg, som kan tänka sig att hjälpa mig.

Kanske finns det ett par som båda kör hubil så kanske en av dom kunde köra min husbil. Då finns ju tryggheten att ha sin egen bil i närheten om något skulle gå fel.
Jag är lite förvånad att det inte finns någon här som kan tänka sig att flyga ner och köra hem din bil. Om jag inte hade jobb hade jag ställt upp direkt, det är ju lite av ett äventyr. Hoppas att någon funderar en runda till!

Lycka Till!

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Jag är lite förvånad att det inte finns någon här som kan tänka sig att flyga ner och köra hem din bil. Om jag inte hade jobb hade jag ställt upp direkt, det är ju lite av ett äventyr. Hoppas att någon funderar en runda till!

Lycka Till!
Vi vet ju inte vad "Livibil" har erbjudit...

Pålle

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vi vet ju inte vad "Livibil" har erbjudit...

Pålle
Jag känner mycket för Eva och var väldigt sugen på att hjälpa till men efter att ha sovit på saken och funderat en runda till backade jag tyvärr ur.
Jag kände att det blev både ett stor ansvar och ett stort jobb. Som snart 70 är jag ju inte längre van att köra 7 hela dagar i sträck och särskilt inte med en bil jag inte känner. Hoppas någon som är här nere kan hoppa på uppdraget eller någon som är hemma som kan flyga ner. Det skulle känts lite mer hanterbart för mig om jag inte hade behövt flyga ner hit igen sen vi väl kommit hem.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag känner mycket för Eva och var väldigt sugen på att hjälpa till men efter att ha sovit på saken och funderat en runda till backade jag tyvärr ur.
Jag kände att det blev både ett stor ansvar och ett stort jobb. Som snart 70 är jag ju inte längre van att köra 7 hela dagar i sträck och särskilt inte med en bil jag inte känner. Hoppas någon som är här nere kan hoppa på uppdraget eller någon som är hemma som kan flyga ner. Det skulle känts lite mer hanterbart för mig om jag inte hade behövt flyga ner hit igen sen vi väl kommit hem.
Jag är ju gammal yrkeschaufför. Jag ser egentligen inget problem med att köra, 7 dagar? Max 3 tänkte jag.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Och jag är verkligen jätteglad. Tack.
Måste även ge ett varmt tack till den mycket förstående bättre hälften som utan att tveka tyckte att jag skulle få hjälp.
Även jag blev jätteglad att det löser sig för dig på ett bra sätt. Det stillar mitt dåliga samvete lite för att jag fegade ur. Stort lycka till med hemfärden.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
En stilla undan, bara i all välmening: Vad säger försäkringsbolaget om att någon annan än försäkringstagaren – eller en denne närstående person – kör bilen.

Bör kontrolleras noga, så att man inte sitter med skägget i brevlådan, om olyckan skulle vara framme.

Påle

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen