• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Byta startbatteri Ducato 2008.

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
457
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Har haft samma startbatteri i min Fiat Ducato/Adria Coral sen jag köpte den ny 2008. Ett Fiamm blybatteri.
helt impad att det hållet så länge, Men nu gav det upp. Beteckning Fiamm 800 LS. 95 Ah. Att det hållet 16 år är mig
en gåta. Måste vara riktigt bra kvalitet. Men inte så lätt att hitta här.
vad tror ni om Biltemas. Dom rekommenderar 80-2743 på 74 Ah när man slår in bilnumret. Kan man lita på det.
Måtten stämmer ganska bra.
 

begeco

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2024
Har haft samma startbatteri i min Fiat Ducato/Adria Coral sen jag köpte den ny 2008. Ett Fiamm blybatteri.
helt impad att det hållet så länge, Men nu gav det upp. Beteckning Fiamm 800 LS. 95 Ah. Att det hållet 16 år är mig
en gåta. Måste vara riktigt bra kvalitet. Men inte så lätt att hitta här.
vad tror ni om Biltemas. Dom rekommenderar 80-2743 på 74 Ah när man slår in bilnumret. Kan man lita på det.
Måtten stämmer ganska bra.
Mekster har större batterier till rimligt pris. Men Biltemas fungerar säkerligen, särskilt om du har motorvärmare. Jag har likadan bil och alltid köpt från Biltema till alla mina fordon.
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Mät batteriets fysiska mått och välj ett batteri med samma mått och runt 95 Ah, batterilådan i Ducato klarar olika fysiska mått, det skall finnas en liten flyttbar klack i lådans ena ände nere till höger.
Dessa batterier är mer passande än 74 Ah.


Som sagt mät batteriets mått och välj passande batteri med liknande Ah.
Varför Biltema pekar mot så små batterier vet jag ej men de har ibland märkliga val, så kolla alltid verkliga mått och andra säljare för att få ett batteri som passar.
 
Toppen