Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tänker att man även har användning av ett mobilt elverk hemma vid strömavbrottSkaffa solceller i stället
Dum kommentar! Damen efterfrågade råd om EL-VERK! Inte om annat!,Skaffa solceller i stället
Eftersom ljudvågor går rakt fram kan man göra en buller-spärr av t ex kompostgaller klätt med liggunderlag. Sen går ljudet bara rakt upp.Vill ha tips på bra tystgående mobilt elverk på minst 2000W
honda 2000 tyst o bra , har kört våran o grannens frys o kyl ett dygn när vi hade strömavbrott i huset . tror inte det funkar med solcell då !Hondas elverk anses ju bäst men är dyrast. vill man bara ladda batterier och har lifepo4 så kan man ju ladda med bilens motor en stund eftersom de laddas väldigt fort. Många är ju nöjda med biltemas elverk som är mycket billigare. Allt beror ju på vad man ska ha dom till. Biltemas ljudisolering klistrad på en lagom stor kartong kan nog ta bort mycket ljud och bli hopfällbar. Finns ju små vindsnurror som man använder på båtar och de ger ju ström även på natten. Går förmodligen att montera på ett cykelställ när man står parkerad.
Tack för alla bra råd. Blir nog ett Honda elvärk.Jag skulle också rekommendera ett Honda elverk, visst de kostar, men ett begagnat kanske passar plånboken bättre.
Hoppas innerligt att du slipper elvärk!Tack för alla bra råd. Blir nog ett Honda elvärk.
Eva
Vill - även om det inte efterfrågas - tipsa om EFOY bränslecell,
Man kan fokusera på olika saker i det man läser, och även om man som forumist kan försöka låta bli att argumentera om småsaker så är det svårt ibland..Trådskaparen skriver tidigt:
Tänker att man även har användning av ett mobilt elverk hemma vid strömavbrott
Detta är krångligt att uppnå med en bränslecell i husbilen.
Pålle
Å andra sidan kan man ju nyttja elen från husbilen vid strömavbrott. (Beror ju iof på om bilen står i närheten).Trådskaparen skriver tidigt:
Tänker att man även har användning av ett mobilt elverk hemma vid strömavbrott
Detta är krångligt att uppnå med en bränslecell i husbilen.
Pålle
Beställde ett Honda från outl1.se för 4600. Hade extrapris nu. Tack för alla svar och rådRekommenderar detta elverk från Biltema då jag använder det själv. Bra mycket billigare än ett elverk från Honda, men ändå driftsäker,tyst och låg bränsleförbrukning
![]()
Digitalt elverk DG 2000is
Digitalt elverk, 4-takt, med uttag för 230 V och 12 V. Lämpligt för känslig elektronik eftersom växelströmmen har en ren sinuskurva. Max uteffekt AC: 2,...www.biltema.se
Stämmer verkligen det?Beställde ett Honda från outl1.se för 4600. Hade extrapris nu. Tack för alla svar och råd