• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mosel 25 juli 2021

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
En kort rapport angående läget i vissa delar av Mosel. Vi kom från Frankrike och åkte in i Mosel ca 10-15 km söder om Minheim. På vägen upp mot Minheim såg jag ett par öppna ställplatser. Ställplatsen i Minheim är öppen och opåverkad av översvämningen. Igår var den kanske belagd till en fjärdedel. Vi cyklade några mil norrut förbi Ürzig och mot Kinheim och vände sedan tillbaka över bron och cyklade tillbaka mot Minheim på andra sidan floden. I de områdena är det inga problem att cykla och floden ser normal ut. Man kan se en del rester av plast och träbråte i träden. Ställplatserna längs den väg vi cyklade var stängda, t ex Bernkastel och Graach. Antagligen är gräsytorna för vattensjuka för att bära husbilarna just nu. Jag skulle tro att de öppnar när de torkat upp ordentligt. Det kom dock några skurar igår också. Man ser inga direkta skador på ställplatserna. Det finns turister i området men det är väldigt lugnt. Restauranger och vingårdar är öppna.
 
Toppen