Chris o Benny
HBK Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att använda Partikelfilter rengöring, typ vätska som man häller i tanken för bränna ur partikelfiltret när man kör.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min erfarenhet är undvika alla typer av tillsatser i bränslet,partikelfiltret har automatisk rengöring.Är det någon som har erfarenhet av att använda Partikelfilter rengöring, typ vätska som man häller i tanken för bränna ur partikelfiltret när man kör.
Är det något problem du har med bilen?Är det någon som har erfarenhet av att använda Partikelfilter rengöring, typ vätska som man häller i tanken för bränna ur partikelfiltret när man kör.
Absolut inte. Gjorde på en personbil. Fick byta spridarna 22000krÄr det någon som har erfarenhet av att använda Partikelfilter rengöring, typ vätska som man häller i tanken för bränna ur partikelfiltret när man kör.
Har fått gjort en forcerad rengöring på verkstad i TysklandOm du har tillgång till ett bättre diagnosinstrument kan man tvinga fram en förbränningscykel av part.filtret.
En verkstad kan också spruta in ett medel direkt i filtret som gör rent så att den fungerar normalt igen vilket vi gjorde med en Honda crv med krånglande filter, funkade normalt efter det.
DPF delete,googla på det!Ja det vore ju smart att programmera bort regeneringen av DPF. Då får man ju snart köpa sig ett nytt!!