• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PCR-test inom 72h?

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Vi avvaktar vaccinering och vaccinationspass (som säkert kommer att krävas i Europa).
Eftersom vi är sist i kön så blir det väl efter semestern, så det blir Norrland denna sommaren också, Sverige är också fint att semestra i:)

Vi lär bli fast vi med, så välkommen. Beror å andra sidan vad ni räknar som Norrland? Mitt börjar vid Svall och till oss har ni kvar 40 mil därifrån. Jag bjussar på en norrlandsgrogg å grillat:mcride:
 
F

f.d. 53452

Guest
Vi lär bli fast vi med, så välkommen. Beror å andra sidan vad ni räknar som Norrland? Mitt börjar vid Svall och till oss har ni kvar 40 mil därifrån. Jag bjussar på en norrlandsgrogg å grillat:mcride:
Hej Ola.
Någon gång efter sommaren planerar vi köra en sväng förbi Umeå vidare till Skellefteå. Mitt Skellefteå börjar vid Avan (sommarstugan) och fortsätter förbi Byske (havsbadet). Var där finns du?
Ha en fortsatt bra kväll / Svante
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, så stora skillnader mellan skåne o dalarna , kan det bero på postnord eller det ligger på a
nnan snigeltransportör, det kan ev ligga på någons bord ,men vi väntar för vi har inget val som vanligt.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Vi lär bli fast vi med, så välkommen. Beror å andra sidan vad ni räknar som Norrland? Mitt börjar vid Svall och till oss har ni kvar 40 mil därifrån. Jag bjussar på en norrlandsgrogg å grillat:mcride:
Vi drar nog till bl.a. Karesuando, Abisko och Riksgränsen. Har tidigare bara varit i Kiruna som längst norrut. Lite dagsvandringar med husbilen som ”base camp”.
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Hej Ola.
Någon gång efter sommaren planerar vi köra en sväng förbi Umeå vidare till Skellefteå. Mitt Skellefteå börjar vid Avan (sommarstugan) och fortsätter förbi Byske (havsbadet). Var där finns du?
Ha en fortsatt bra kväll / Svante

Ja jävlar i mig. Det va inga långa sträckor. Bor i Kåge efter Åsgatan, mitt emellan Preem å Ica, så det är nästan cykelavstånd till Avan .
 
F

f.d. 53452

Guest
Jo män visst. Är du tillräckligt gammal så känn du en Torfrid? Skämt åsido så växte jag upp i Skelleftehamn, gick ut Teknis i Skellefteå 66 och drog söderut. I september har vi återträff med lumparkompisarna från K4 och då tänkte jag göra en turné. Bor sedan något år I Borgholm på Öland om du har vägarna förbi.
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Jo män visst. Är du tillräckligt gammal så känn du en Torfrid? Skämt åsido så växte jag upp i Skelleftehamn, gick ut Teknis i Skellefteå 66 och drog söderut.

Är född 68 och uppvuxen i Hamn . Farsan död idag, men va född 48 ”Lunken”. Han hade även en äldre bror Jan-Erik, typ född 40. Bodde i Hamn tills 2008 å hamnade då i Kåge pga ........ ja du vet vad . Iallafall gift nu å enligt henne duger jag fortfarande .
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Nu var det ju PCR-testet som var rubriken. Ingen på denna sida har skrivit eller nämnt det:mad:. Är intressant att veta eftersom vi räknar med att åka hem efter påsk. Frankrike kräver PCR-test för inresa, även transit, och även reseintyg. Då är vi intresserade att veta var och hur vi tar detta.
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Nu var det ju PCR-testet som var rubriken. Ingen på denna sida har skrivit eller nämnt det:mad:. Är intressant att veta eftersom vi räknar med att åka hem efter påsk. Frankrike kräver PCR-test för inresa, även transit, och även reseintyg. Då är vi intresserade att veta var och hur vi tar detta.
Sorry, jag håller med er. Jag är som de flesta andra ganska lättriggad och skenar åt fel håll ibland. Åter till PCR :yes:
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Nu var det ju PCR-testet som var rubriken. Ingen på denna sida har skrivit eller nämnt det:mad:. Är intressant att veta eftersom vi räknar med att åka hem efter påsk. Frankrike kräver PCR-test för inresa, även transit, och även reseintyg. Då är vi intresserade att veta var och hur vi tar detta.
Ursäkta missförstod frågan.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Inte bara Frankrike utan även Danmark kräver PCR-test! Vi ska också hem efter Påsk och då är det bra att veta vad som gäller. Danmark har skärpt ytterligare ett snäpp och kräver att ett test är max 24h gammal, alternativt 72h för vissa län i Sverige (mot tidigare 6 dagar). Nu pratas det dessutom om ”corona pass” som kanske också ska börja gälla inom snar framtid. Vi jobbar just nu på att komma inom den spanska vården så vi kan ställa oss i vaccin kön, men, men, återstår att se om vi lyckas bli vaccinerade.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Nu var det ju PCR-testet som var rubriken. Ingen på denna sida har skrivit eller nämnt det:mad:. Är intressant att veta eftersom vi räknar med att åka hem efter påsk. Frankrike kräver PCR-test för inresa, även transit, och även reseintyg. Då är vi intresserade att veta var och hur vi tar detta.
I Spanien på vissa apotek och på många privata vårdinrättningar. Problemet är att vänta på Svaret och hur svaret levereras. Jag skulle villa ha papper.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Ett annat problem är att tiden skall räknas från provtillfället. Men många gör fel på detta. Annars så har där ju gått en 8-12-24 timmar för att få svaret. Tänk att ta provet köra iväg mot Frankrike och så är det fel på mejl eller telefon. Proven är ju också dyra 100 - 150 Euro. Tänk om det kunde vara över om en månad!
 

Leffeboy1

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2024
Nackdelen blir om man är som mig, d.v.s. vägrar vaccinet. Dels har jag läst så mycket om vaccin och dess baksidor om det slår fel. Sen känner jag en vaccinforskare och hon avråder och det bestämdaste. Ingen hon känner inom sitt gebit kommer vaccinera sig. Risken finns att en sån som jag och min fru har rest klart, vilket skrämmer mig .
Bra att höra det finns några fler som vägrar vaccinet. Det bästa information man får genom alternativmedia som Swebbtv, Exakt 24, Håkan Bergmark, Swexittv, Riks och lysnnat på Lars Bern mycket. Öystein Rönne är bra. Har en video som han tagit fram . En sjuksköterska från Canada varnar oss.
 

Leffeboy1

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10510
Medlemskap
2024
Vaccinerna är endast nödgodkända och påskyndade av läkemedelsföretagen. Inga försäkringsbolag kommer betala ersättning vid skador av biverkningar och Vaccinbolagen frånkänner sig ansvar av följderna. Bättra på sitt immunförsvar med C, D vitaminer i hög dos är bättre än förstöra immunförsvaret. Lyssna på Lars Bern.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Beste mulighet uten vaksine er full isolasjon til pandemien har brent ut - det vil ta flere år. Tar en sjansen og fortsetter med endel sikkerhetstiltak så er det stor mulighet for smitte, sykdom og for endel død eller alvorlige langvarige ettervirkninger. Risikoen for dette er noe høyere en milde bivirkninger av vaksinen, for alvorlige bivirkninger er risikoen for Astra dokumentert til 1 av 250 000 for damer under 50 år når det gjelder blodpropp. For andre alvorlige bivirkninger er det under 1 av 1 million vaksinerte.

Det alle vaksiner gjør er å trigge kroppens immunforsvar til å angripe smitten. Den tradisjonelle måten er å benytte svekket eller drept smitte, det nye nå er å benytte modifisert RNA - arvestoffet i virus, eller protein strukturer fra viruset (Astra og J&J). Den siste krever en svak virus som transportmiddel for å trigge immunforsvaret. De bruker forkjølelsesvirus for denne jobben. Forskjellen mellom disse to er hvilken virus de benytter.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vaccinerna är endast nödgodkända och påskyndade av läkemedelsföretagen. Inga försäkringsbolag kommer betala ersättning vid skador av biverkningar och Vaccinbolagen frånkänner sig ansvar av följderna. Bättra på sitt immunförsvar med C, D vitaminer i hög dos är bättre än förstöra immunförsvaret. Lyssna på Lars Bern.

Hoppas innerligt att du inte tänker använda din husbil för att uppsöka ställplatser eller andra platser där du kan tänkas stöta på andra HBK-medlemmar.

Hoppas också att du inte tänker besöka några sevärdheter, restauranger, badplatser eller andra platser där du kan tänkas stöta på andra HBK-medlemmar.

VI skulle i varje fall inte vilja möta dig, eller någon annan lika hänsynslös, någonstans!

Pålle

 
Toppen