anders-mx
HBK Medlem
Någon med erfarenhet av förbränningstoalett .
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.Någon med erfarenhet av förbränningstoalett .
Tack. Men blir det inte väl varmt i toa rummet? Vi är två personer och kissar man typ varann timme så blir det i princip varje timme vilket innebär att det bränner hela tiden typ..... ny med den så jag är tacksam för kunskap och erfarenhet...Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.
Det går åt mer gasol det gör det,men vi vill inte vara utan nu när vi vant oss vid den.
Man behöver inte förbränna jämt, man kan avbryta förbränningen om man går upp på natten t.ex och göra det på morgonen istället när man går då. Sedan kan man försöka gå efter varandra, då sparar in en förbränning.
HejHej
Vi har haft vår Cinderella nu i några månader och är mycket nöjda, visst drar den gasol men att slippa tömma toaletten väger upp den delen. Nu på semestern när vi åkte runt i Dalarna var vi helt fria att stå var vi ville (endast gråvatten var begränsningen) Vi tyckte nog att det blev varmt inne på toaletten, efter att jag undersökt saken insåg jag att katalysatorn inte satt rätt monterad så det blev inte drag nog, efter detta har det fungerat fint. Ett annat tips är var du handlar påsarna, har sett olika campingbutiker som tar från 899kr-1299kr. Jag mailade en nätbutik som har påsar till Cinderella original och frågade om de kunde ta in påsar Cinderella Motion vilket de nu har till priset 539kr
![]()
Köp Cinderella Travel Påsar Original 500 st - VVS Home
Köp billiga Cinderella Travel Påsar för husbil,husvagn eller båt. påsar av kvalité med snabb leverans. Professionell kundservice. Stort sortiment för hemmafixare & proffs. Snabba Leveranser – VVS Homewww.vvsobadrum.se
Man kan ju låta urinen rinna ut under bilen eller ner i dieseltanken.
Adblue lär vara i princip samma sak![]()
Ja. Det är det jag menar. Släpp det på backen eller pinket i dieseltankenFast Adblue förbränner man ju?![]()
ADblue FÅR MAN ABSOLUT INTE SLÅ I DIESELTANKEN , går direkt till katalysatornMan kan ju låta urinen rinna ut under bilen eller ner i dieseltanken.
Adblue lär vara i princip samma sak![]()
En mulltoa (Air Head) låter mycket intressant tycker jag.
Hej, Har du installerat den själv? Om inte vad fick du betala för installation?Har haft Ciderellan i 2år,har fungerat perfekt. Tömmer efter ca 14 dagar,lätt att göra ren med lite varmt vatten.
Det går åt mer gasol det gör det,men vi vill inte vara utan nu när vi vant oss vid den.
Man behöver inte förbränna jämt, man kan avbryta förbränningen om man går upp på natten t.ex och göra det på morgonen istället när man går då. Sedan kan man försöka gå efter varandra, då sparar in en förbränning.