Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej,
Efter att vi sen igår fick sämre tryck på vattnet i husbilen så gav till sist pumpen upp nu i kväll, någon som vet någon återförsäljare i södra tyskland som man kan åka till som brukar ha sånt hemma? Är pump enligt bild.
Hej,Nästan alla som sysslar med husbilar skulle jag säga, Sök på Fritz Berger, dom har massor av butiker.
Backventilen kunde tas bort så tänker att jag bara flyttar över den till nya pumpen?Hejsan, ja dessa pumpar är glesa vid impellern och trycker inte på så mycket även om det finns för både lägre och högre flöde och tryck. Det är absolut ingen fara att öka på lite men ändå för säkerhets skull utan extra koll hålla sig i närheten av originalet. Den enda anledningen till ev. med flit extra är om duschen är för slö eller det tar orimlig lång tid att fylla kaffekannan.
Några hekto till i tryck och lite mer flöde i L/min skall absolut slangsystemet och kranar klara om allt är ok.
M.v.h. JANKRO.
Ps. Det ser ev. ut som det sitter en backventil längst uppe i bild på din pump.... I så fall behöver du en på din nya pump också, men det går att köpa en lös backventil för slangmontage i stället (lite beroende på vad du har för sorts slangar kontra montering).
Utan backventil så kan en del vatten rinna tillbaka till vattentanken och man kan få problem med luftbubblor och gurgel/stänk i kranarna m.m.
Tanken är såklart att köpa en likvärdig men eftersom vi sitter i handlaren knä just nu så lär vi då köpa det som dom har hemma om vi vill ha någon vatten resten av vår Europa resaStörre pump kan behöva säkring med högre amp.