Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Troligen har du en backventil på varmvatten sidan. Jag brukar blåsa i utgående slangen från dränkpumpen i tanken. Har du tryckpump så kan du blåsa i ingående (sugslangen) eller utgående slang till tryckpumpen beroende på vilken som är lättast att komma åt.Ballongtömde kranarna, funkar bra i kallvattenläge men tvärstopp när jag ändrar till varmvattenläge. Varför detta fenomen ?
Tack för svar! Men borde det inte va backventil även på kallvattensidan?Troligen har du en backventil på varmvatten sidan. Jag brukar blåsa i utgående slangen från dränkpumpen i tanken. Har du tryckpump så kan du blåsa i ingående (sugslangen) eller utgående slang till tryckpumpen beroende på vilken som är lättast att komma åt.
Mvh /Roland
Inte nödvändigtvis, det kan sitta en backventil i anslutning varmvattenberedaren/pannan.Tack för svar! Men borde det inte va backventil även på kallvattensidan?
Törs man öka trycket så det släpper igenom vattnet även på varmvattensidan eller är det risk att man skadar backventilen?Inte nödvändigtvis, det kan sitta en backventil i anslutning varmvattenberedaren/pannan.
Mvh / Roland