Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har en Burstner Nexxo T728, Värmen fungerar perfekt vid användning av gasol, värmer o fläkt går. Men vid el-drift så värmer pannan men fläkten startar inte, antar att det är samma fläkt som används vid både el eller gas. Va kan vara fel?
Man hör att fläkten går, men väldigt, väldigt långsamt, det blir inget varmt i bilen, lite varmt i bagagetÄr du säker på att den inte startar, vid eldrift går den normalt mycket långsamt, den styrs av värmeeffekten.
Upplever precis samma sak. Men om du ändrar övre reglaget så det står på 60 grader.Man hör att fläkten går, men väldigt, väldigt långsamt, det blir inget varmt i bilen, lite varmt i bagaget
Det läget är för prioriterat varmvatten, märkligt att den påverkar fläkthastigheten.Upplever precis samma sak. Men om du ändrar övre reglaget så det står på 60 grader.
Blir det inte fart på värmen då? Så är det i alla fall för oss i vår bil. (Adria Coral 2009).
Tror du är på rätt spår Peter. Det är ju lägre effekt i just det läget (900W) mot för läge 60 gr (1800W).Det läget är för prioriterat varmvatten, märkligt att den påverkar fläkthastigheten.
Annars tänker jag att det tar längre tid att värma pannan med den lilla elpatron, och då kommer det att ta tid innan fläkten varvar upp, sen måste det även vara ett värmebehandling via termostaten termostatvärdet man begär.