Jag köpte 2019 en ny Elnagh Baron 73 och valde mellan en bil med totalvikt 3500 kg och en med totalvikt 3650 kg. Firman jag köpte hos lovade dyrt och heligt att det inte skulle vara några problem att ta ned vikten från 3650 till 3500 och då den bilen var avsevärt närmare mig geografiskt så gjorde jag så. Men detta har dragit ut på tiden och jag har aldrig fått några direkta besked från företaget förrän nu och givetvis så säger man nu att det inte är möjligt att vikta ned. Men min fråga är då hur det kunde finnas en bil som redan hade en lägre totalvikt? Fortfarande 5 bältade platser!
Och när jag då får detta svar så börjar jag kolla detta med C/C1 (för att mina barn ska kunna låna bilen, körkort efter 96) och då måste jag tillhandahålla en bil med totalvikt på minst 4000kg och backa mot lastkaj m.m. på körprovet?
Vad är det smidigaste jag kan göra för att kunna nyttja bilen på det sätt som är tänkt?! Har ställt samma fråga till företaget där jag köpt min bil!
Och när jag då får detta svar så börjar jag kolla detta med C/C1 (för att mina barn ska kunna låna bilen, körkort efter 96) och då måste jag tillhandahålla en bil med totalvikt på minst 4000kg och backa mot lastkaj m.m. på körprovet?
Vad är det smidigaste jag kan göra för att kunna nyttja bilen på det sätt som är tänkt?! Har ställt samma fråga till företaget där jag köpt min bil!