Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
En undran bara... Varför anser du att skruvarna skall vara så långa som möjligt.?Jag har använt rosfria plåtskruv, ingen silikon. Mät skruvlängden noga så den inte trycker ut plåten eller går igenom. Ändå ska de vara så långa som möjligt. Luckorna på vår Hymer är stadiga. Jag har hållare från BT och har slangar på ena sidan och elkablar på andra sidan. Det är vår fjärde Hymer jag gjort så i.
För att få bästa stadga. Ju mer skruven sitter i ju bättre stadga.En undran bara... Varför anser du att skruvarna skall vara så långa som möjligt.?
Okey.... Jag som trodde att luckorna hade isolering mellan yttre och inre panel.....För att få bästa stadga. Ju mer skruven sitter i ju bättre stadga.
Visst men även till att transportera kylan... Ju närmre yterväggen skruven kommer ju kallare blir skruven och ju lättare sätter då fukten sig på skruvskallen med allt vad detta sen innebär .....Har luckan XPS isolering bidrar isoleringen till styrka och hållfasthet, inte så mycket så med frigolit i luckan/väggen.
Kan ju finnas många anledningar till att du inte sett/fått problem där med fukt... En kan ju vara att du har korta skruvar/bra ventilation ..Inget jag märkt av i praktiken.
En anledning kan vara att det inte är ett problem, på riktigt.Kan ju finnas många anledningar till att du inte sett/fått problem där med fukt.
Du kan göre det enkelt genom att dra in en lång skruv i en av dina luckor och se vad som händer en kall vinterdag när du andas på skruvskallen...En anledning kan vara att det inte är ett problem, på riktigt.
Var det verkligen kondens, eller hade man bara slarvat med att behandla skruvskallarna före målningen? Då brukar det bli genomslagKan ju finnas många anledningar till att du inte sett/fått problem där med fukt... En kan ju vara att du har korta skruvar/bra ventilation ..
Jag har även sett detta i en villa där de Skruvade fast inner vägg skivan med långa skruvar... Ägaren målade om väggen flera ggr... Men med tiden blev det ändå svagt synlig svarta kondens märken där varje skruv satt...
I en husbil täcker vi ju inte skruvskallen som i ett hus, så den blir i dessa situationer ett lätt "byte" för kondens fukt...