• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panel solceller?

Rosie o Hasse

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
18325
Medlemskap
2024
Vi har en ny Rapido 606F med en solpanel på taket och denna panel bland de andra panelerna i bilen. Gissar att den hör till solpanelen men finns ingen info om den och säljaren av bilen har ingen aning om hur den funkar och vad den är till för, kan tyckas lite svagt när det sitter i en bil dom säljer.
Är det någon som vet något om denna?
Svart för det mesta men några gånger blinkar den som på bilden och nån siffra. Trycker jag på knapparna får jag just nu fram 13,7 spänningen?, 100 fulladdat?, 0,3 laddström?
 

Bilagor

  • IMG_2750.jpeg
    IMG_2750.jpeg
    1 MB · Visningar: 68
Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Vi har en ny Rapido 606F med en solpanel på taket och denna panel bland de andra panelerna i bilen. Gissar att den hör till solpanelen men finns ingen info om den och säljaren av bilen har ingen aning om hur den funkar och vad den är till för, kan tyckas lite svagt när det sitter i en bil dom säljer.
Är det någon som vet något om denna?
Svart för det mesta men några gånger blinkar den som på bilden och nån siffra. Trycker jag på knapparna får jag just nu fram 13,7 spänningen?, 100 fulladdat?, 0,3 laddström?
Vad vill du med den nämnda informationen?
 

Rosie o Hasse

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
18325
Medlemskap
2024
Härjade ett tag till med leverantören och fick dom att skicka en manual men tyvärr på fel grejor. Skickade bilder igen och då lyckades de hitta en manual på rätt grejor. Gick att ladda ner en app som funkar på panelen så där får jag fram fakta, bra. Till regulatorn finns en QR kod där man får en app och ska köra via bluetooth, ingen kontakt mellan telefonen o regulatorn. Ser att på bilden i manualen sitter en liten antenn, kollar på min regulator ingen antenn men en anslutning för en sådan och en liten lapp ”bluetooth”. Kontaktar leverantören igen, inte säkert att den ska ingå på din bil måste kolla med fabriken och där står vi nu o väntar på ett svar.
 
Toppen