Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Smaklig måltid!
Sådana goda "Robertssonare" tar ju slut någon gång, så vi får väl se om vi kan fylla på förrådet snart.
Lisa
Som gammal småläning !!! undrar jag angående palt,här i Glasriket äter vi med förkärlek Kroppkakor och det är och förblir min absoluta favorit rätt! skall ätas med grädde,krösamos samt en rejäl klick smör i den nykokta delade underbara Kroppkakan!avnjutes med ett glas kall mjölk och är det någon som föreslår alkoholhaltiga drycker eller någon form av grönsak till så ska jag gladeligen utdela en rungande örfil!!!!
Frågan är vad är det som skiljer Palt och en Kroppkaka?
Personligen tror jag att det är själva smeten där du har vetemjöl till Kroppkaka och till Palt är det väll en lite grövre mjöltyp eller?
Fyllningen i en Kroppkaka som jag vill ha det:tärnat fläsk som legat och dratt i ett dygn eller så i grovmalen kryddpeppar samt fint skuren lök.Någon föreslog ett uns av vitlöks pulver också.....huvaligen!!!!
Tacksam för svar....