Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag hade samma problem. I mitt fall hjälpte det att rengöra och borsta rent mekanismen på bägge sidor, se pilen.markisen går inte ända in blir en liten glipa,
Har jag ingen aning, mycket märkligt.när den är utrullad vill den rulla in själv.
För att förtydliga mitt svar, ja det ska den.Ska den stoppa och stanna i det utrullade läget?
Är det 1:a gången du använder den. Jag vet inte hur den skulle beté sig om den är utrustad med motor. Tänkte i så fall att motorn ligger och drar och vill mata in markisen då den lämnat stoppläget för inrullad markis.Hej, har en Burstner I660 med en Omnistor 5500 monterad. Har 2 problem, markisen går inte ända in blir en liten glipa, se bild och när den är utrullad vill den rulla in själv. Ska den stoppa och stanna i det utrullade läget? I så fall vad kan man göra för att fixa det.Visa bilaga 226065
Tack för svar, den går att rulla ända in, men stannar inte i det läget. Var det samma för dig?Jag hade samma problem. I mitt fall hjälpte det att rengöra och borsta rent mekanismen på bägge sidor, se pilen.
Visa bilaga 226067
Därefter smörja med lämpligt smörjmedel. Jag använde kedjespray för MC.
För ditt andra fel
Har jag ingen aning, mycket märkligt.
Den skall inte göra så i alla fall.
Det är likt på båda sidor!Är det lika på båda sidorna, eller bara på den ena?
En sak som är enkel att kolla är markisen sitter centrerat. Jag hade det felet en gång. Markisen gick inte helt in på ena sidan.
Markisduken hade "vandrat" lite i sidled i spåret på yttre profilen. Efter centrering fungerade det igen.
Japp.Var det samma för dig?