• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 Laddning till bodelsbatteri spökar.

Hans Andersson

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
5404
Medlemskap
2024
När jag kör så laddar ej bodelsbatteriet.När jag står på 230 V så visar appen för MPPT- regulatorn att det skiftar mellan laddar och vilar med några sekunders mellanrum. Solcellerna laddar som vanligt. Till saken hör att ” kontrolldisplayen ” där man reglerar det mesta har gått sönder och vi tillfälligt har fått en som passar på ett annat märke som fungerar bra ( dock fungerarinte allt i displayen ) .Någon som har några idéer ??
 

oves

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
39906
Medlemskap
2024
När jag kör så laddar ej bodelsbatteriet.När jag står på 230 V så visar appen för MPPT- regulatorn att det skiftar mellan laddar och vilar med några sekunders mellanrum. Solcellerna laddar som vanligt. Till saken hör att ” kontrolldisplayen ” där man reglerar det mesta har gått sönder och vi tillfälligt har fått en som passar på ett annat märke som fungerar bra ( dock fungerarinte allt i displayen ) .Någon som har några idéer ??
Kolla säkringarna i styrenheten " ev under passagerarsätet" i Fiat.
 
Toppen