Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hos E&P i Skene.Ja jag bad ju TS att kolla med EP och återkomma med svar. Jag vet inte var någonstans du fick dina monterade.
Den här oljan har jag läst mig till på en holländsk sida, men ring” Höja Bil och motor” tex dom monterade mina.Hejsan.
Har sökt i mina böcker men kan inte hitta vilken sorts hydraulolja det ska vara till EPs stödben.
Någon som vet?
Ja om den uppfyller de specifikationer som krävs så absolut.För egen del så skulle jag köpa Biltemas hydraulolja för 80 kr litern,
Ja om den uppfyller de specifikationer som EP ställer så absolut.Jag fick rådet att använda Dexron III ATF olja.
ATF olja är en bättre hydraulolja än "vanlig" hydraulolja, men dyrare.
Jag köpte Dexron VI olja från Tyskalnd till bra pris för att byta olja i mitt E&P system.
En rimlig gissning torde vara att E&P i Skene fyller systemen med godkänd olja?Ja om den uppfyller de specifikationer som EP ställer så absolut.
Ja jag bad ju TS att kolla med EP och återkomma med svar. Jag vet inte var någonstans du fick dina monterade.En rimlig gissning torde vara att E&P i Skene fyller systemen med godkänd olja?
I så fall är ju allt OK, för Dexron VI överträffar Dexron III specifikationsmässigt, vilket mitt system fylldes med vid monteringen.
Hos E&P i Skene.Ja jag bad ju TS att kolla med EP och återkomma med svar. Jag vet inte var någonstans du fick dina monterade.
Jo jag förstår ju det men det har inte framgått i Dina tidigare inlägg i trådenHos E&P i Skene.
Det är en 46 olja, nästan samma som 32 oljan de tillhandahåller. De används i grävmaskiner, vedklyvar och liknande kraftigare hydraulik. Skulle jag inte fylla i ett system som drivs med en 12 v motor om jag inte vore säker på att det funkar. ATF Dextron är nästan standardolja till servostyrningar och snabbväxlar på äldre traktorer, vad som används i nyare vet jag inte.För egen del så skulle jag köpa Biltemas hydraulolja för 80 kr litern,