SofieMuller
FD HBK Medlem
Hej!
Jag är helt ny på detta med husbil och känner mig helt vilsen
Jag har köpt en Ford Transit Pilote-84 från 2009 och känner att den behöver fräschas upp utifrån och in, vill kunna göra den till min så att säga.
Jag planerar att bytta ut all klädsel , lägg ny plastmatta, få allt träfärgat brunt till vitt och kanske gråa luckor.
På utsidan så har alla dekaler och klistermärken bleknat och det ser bara så tråkigt ut.
Förarsätten hade jag gärna bytt ut då dem känns väldigt nersuttna och behöver dessutom få in två till bälten i bilen.
Den är reggad för 5 passagerare men det är bara bälten till 2.
Funderar på att sätta in ett "soffsäte" från en ford transit som har inbyggda bälten
Var börjar jag?
Var kan jag hitta lite av det jag behöver?
Hur får jag bort dom gamla klistermärkena?
Kan man måla om utsidan eller måste det lackas om av bilverkstad?
Kn jag få tag på ny inredning eller är det lättare att måla om allt?
Som sagt så är jag helt ny på det här och jag har försökt googla på allt jag kan komma på men tror bara att jag känner mig mer förvirrad än innan
Tacksam för vettiga svar
Jag är helt ny på detta med husbil och känner mig helt vilsen
Jag har köpt en Ford Transit Pilote-84 från 2009 och känner att den behöver fräschas upp utifrån och in, vill kunna göra den till min så att säga.
Jag planerar att bytta ut all klädsel , lägg ny plastmatta, få allt träfärgat brunt till vitt och kanske gråa luckor.
På utsidan så har alla dekaler och klistermärken bleknat och det ser bara så tråkigt ut.
Förarsätten hade jag gärna bytt ut då dem känns väldigt nersuttna och behöver dessutom få in två till bälten i bilen.
Den är reggad för 5 passagerare men det är bara bälten till 2.
Funderar på att sätta in ett "soffsäte" från en ford transit som har inbyggda bälten
Var börjar jag?
Var kan jag hitta lite av det jag behöver?
Hur får jag bort dom gamla klistermärkena?
Kan man måla om utsidan eller måste det lackas om av bilverkstad?
Kn jag få tag på ny inredning eller är det lättare att måla om allt?
Som sagt så är jag helt ny på det här och jag har försökt googla på allt jag kan komma på men tror bara att jag känner mig mer förvirrad än innan
Tacksam för vettiga svar