Har bytt husbil och funderar nu på om färskvatten pumpen verkligen ska låta så mycket som den gör i den nya husbilen . Pumpen är placerad utanför tanken och det är ett högt dunkande ljud så fort man öppnar en kran . Husbilen är en Mc Louis
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är en tryckvattenpump så de dunkar lite. Svårt att veta utan och ha lyssnat men jag tror att det är riktigt.Har bytt husbil och funderar nu på om färskvatten pumpen verkligen ska låta så mycket som den gör i den nya husbilen . Pumpen är placerad utanför tanken och det är ett högt dunkande ljud så fort man öppnar en kran . Husbilen är en Mc Louis
Och viktigt att inte göra som jag gjorde och skruvade fast pumpen för hårtEtt expansionskärl gör underverk i ett tryckvattensystem. Inte bara ut ljudsynpunkt utan även för att skona pumpen som kommer att gå i lite längre perioder med olika uppehåll emellan beroende på hur mycket vatten som tappas.
Det kan också vara idé att kontrollera infästningen av pumpen. Den bör sitta med någon sorts gummimuffar mellan skruv, vägg och pumpinfästning. Det är också viktigt att det inte ligger något an mot pumpen, till exempel en slang, som kan skapa onödiga vibrationer som då kan fortplanta sig till andra dela av inredningen och skapa oljud.
//Michael, medlem