Det som oroar är det höga trycket, det sägs vara ca 100 bar (?)
Jag läste igen en rapport från en bra mack med bra verkstad och det står ju faktiskt
att han har hittat läckan.
Så här skrev han (se bild)
Så läckan är nog där nere
Men på macken har de inte plats att ha en så stor bil stående, eller var det bara ett svepskäl
för de tycker det är stökigt jobb
På BDS sa de "värsta scenariot är att byta styrväxeln också och då skulle den kostnaden
tillkomma på de ca 15.000 kr, dvs ca 20.000 för bara material, räknat på begagnad styrväxel.
Men BDS menade att åtminstone rören måste bytas (?) och de var dyra.
Det ena kostar ca 5.000 kr. Det andra billigare
Jag köpte bilen för 30.000 och den har gått 30.000 mil..
Att ge ca lika mycket för en rep känns motigt.
Inget jag känner för att ens försöka själv men det är konstigt att alla verkstäder tackar nej
utom Ford i Hedemora som sa att jag skulle komma över med den, 3mil, men det läcker så
kraftigt att jag inte vill köra ens en kilometer. Och dom tar visst några tusen för att bara kolla.
Bärga bilen dit är inte att tänka på.
Sen det här:
Jag köpte bilen av en firma, de hade kört den själva i flera år
Alltså kände de till läckan och hade fyllt på när jag provkörde, det var snöoväder ute och extra
omöjligt att märka läckan.
Jag har väntat i åtta månader på att ARN ska få ändan ur vagnen. Bilen har bara stått.
Men vad jag hört så är ARN rätt värdelösa på sånt här.
Jag har begärt 15.000 kr tillbaka, dvs materialkostnad och underligt nog har BDS lämnat
ett sånt utlåtande på material men skriver till ARN att de inte riktigt vet vad som är felet...
Jag som trott att BDS är bra.
Visa bilaga 225693