Mathias
HBK Intresserad
- Kommun
- Simrishamn
Kylskåpet började med att blinka rött när jag stod utan el och körde kylskåpet på gasol. Efter kontroll av gasoltillgång och flera omstartsförsök så vägrade gasollågan att tändas. Jag löste problemet tillfälligt genom att slå över till 12v då hemresan var nära förestående. Väl hemma testade jag att starta på gasol igen utan framgång och stängde därefter ner kylskåpet och övrig el i husbilen för natten. Dagen efter skulle jag testa gasoldrift igen men nu vägrar kylskåpet att starta överhuvudtaget, inte en belysningen invändigt tänds.
Jag är orolig att jag drabbats av två olika problem, dels gasoltändningsproblemet som kan ha många orsaker och därefter det där kondensproblemet jag läst om som kan orsaka att kretskortet bakom manöverpanelen kortsluts.
Någon som kan ge någon idé om vart jag bör börja felsökningen? Jag har kontrollerat alla säkringar i husbilens bodel samt säkerställt att gasol finns och kommer fram genom att tända ugnen som försörjs av samma matarledning som kylskåpet.
Jag är orolig att jag drabbats av två olika problem, dels gasoltändningsproblemet som kan ha många orsaker och därefter det där kondensproblemet jag läst om som kan orsaka att kretskortet bakom manöverpanelen kortsluts.
Någon som kan ge någon idé om vart jag bör börja felsökningen? Jag har kontrollerat alla säkringar i husbilens bodel samt säkerställt att gasol finns och kommer fram genom att tända ugnen som försörjs av samma matarledning som kylskåpet.