Hej, att byta låda till en sexväxlad är nog nästan omöjligt om man inte har kunskap att, och kan bygga om och ändra allt som gör att motor, låda, chassi och drivaxlar passar och hänger samman. Kostnaden för något sådant gör att man i princip måste kunna göra en sådan sak själv, men ändå inte många som ens skulle orka börja med sådant.
Så den korta varianten av frågan. Det passar inte alls.
Men som malten skrev ovan så finns det ett flertal utväxlingar till din låda.
I tidigare generationer av lådor så fick man fixa till femmans växel för den blev utsliten, men din låda av tredje generationen brukar funka bra och håller. Men det är ofta lite problem i alla fall i de lite tyngre bilarna att femman är för högt växlad.
Det är en rätt liten operation att byta utväxling och kan göras bakom lådans sidokåpa med lådan på plats. Eftersom inget mer brukar vara slitet så räcker det oftast att köpa två drev för några tusenlappar, och om man kan, bara en timmes jobb även om man gör det själv.
Man har ju då endast femman som högsta växel och får avgöra var man vill hamna i fråga om utväxling kontra styrka så det känns rätt.
Även ett motortrim brukar vara väldigt vanligt till din motor. Det finns flera varianter men handlar i princip bara om att koppla in en liten elbox på en befintlig sladd i bilen och då få minst tjugo hk. mer i motorn och ibland så får man även lite bättre bränsleekonomi.
M.v.h. JANKRO.