• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

Rutan1

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Orust
HBK-Nr
39497
Medlemskap
2024
Jag undrar om någon har bra tips på backkamera som är bra men till ett rimligt pris?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Denna hade jag på båda mina husbilar, helt perfekt. Det ena objektivet styrdes via backljuset och visade stötfångaren och 5 meter bakåt, vilket gjorde det enkelt att fickparkera en nära 8 meter lång husbil. Den andra fungerade som backspegel och var alltid igång under färd.
Kanske inte billigast men väl värd pengarna.

Backkamera Waeco RVS 594

1593677682675.png

Läs mer: Dometic PerfectView RVS 594 - Backvideosystem
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.837
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Har föregångare till denna. Helt ok. Trådlös kamera. Kopplade in den till skyltbelysningen så den är alltid på

Perfekt som backspegel under färd. När du kör om och ser bilen i kameran är det tryggt att svänga in. (+ några meter till i avstånd) kameran går att vinkla och har 3 linjer. Den närmaste som är röd då har jag vinklat den så det är 75 cm kvar till föremålet jag backar mot.

När det blir mörkt blir displayen svart/vita och den inbyggda kamerabelysningen tänds. Funkar toppen vid nattparkering.

Jag är nöjd.

 
Senast ändrad:

Rutan1

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Orust
HBK-Nr
39497
Medlemskap
2024
Denna hade jag på båda mina husbilar, helt perfekt. Det ena objektivet styrdes via backljuset och visade stötfångaren och 5 meter bakåt, vilket gjorde det enkelt att fickparkera en nära 8 meter lång husbil. Den andra fungerade som backspegel och var alltid igång under färd.
Kanske inte billigast men väl värd pengarna.

Backkamera Waeco RVS 594

1593677682675.png

Läs mer: Dometic PerfectView RVS 594 - Backvideosystem
Den skall kollas på! Tack snälla för tipset
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.837
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Den skall kollas på! Tack snälla för tipset
Kompletterat min text om mätlinjer. Kolla texten igen och se bilden på min display. Fotad idag med lite motljus. Den äldre som jag har är på 10 tum..

Nu är dom mindre men anar ännu skarpare.
 

Bilagor

  • 20240503_091102.jpg
    20240503_091102.jpg
    3,8 MB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Toppen