Stefanswede
FD HBK Medlem
Ja det var ju Anitas upplevelse, och som jag tolkade det med art.nr 30065 antennen! medans jag själva fick både bättre täckning och hastighet med just denna antenn, på dom få platser som jag behövt ansluta denna, oftast har det faktiskt räckt med dom medföljande standard antennerna...Fått svar från Kjell, redigerar lite för att det ska bli tydligare, och har tagit bort svaret om fast monterade riktantenner. Jag kommer att byta min 30064 mot 30065. Tyvärr var ju resultatet av Anitas första test lite tråkigt, var väl 30065, men avvaktar med spänning test i verkligheten. /GB
Svar från Kjell
Art.nr 30065 är en av de antenner som fungerar med TP-Link MR600. Båda antennerna måste bytas då modern 4G använder båda antennerna samtidigt och det är viktigt att de lika starka.
Detta innebär att det skulle vara möjligt att använda två stycken art.nr 30064 om man skulle vilja göra det också.
Rekommenderas
Diablo SMA 4G-antenn med Mimo 7-8 dBi - 4G-antenn
Rundstrålande och dubbel-polariserad (Mimo) bordsantenn med en antennvinst på 7-8 dBi för 3G-och 4G-modem. Utrustad med ett starkt magnetfäste. Fungerar som bordsantenn inomhus. Har stöd för 4G-banden 3, 7, 8, 20 och 38. Frekvensomfång: 800-950 MHz, 1700-1www.kjell.com
Alternativ, men behövs alltså 2 st
Midimag 4G-antenn 7-8 dBi - 4G-antenn
Rundstrålande bordsantenn som ger bättre täckning för mobila bredband (2G, 3G och 4G). Utrustad med ett starkt magnetfäste för t.ex. fordonsanvändning. Fungerar även som bordsantenn inomhus. Har stöd för 4G-banden 3, 7, 8, 20 och 38. Frekvensomfång: 700-90www.kjell.com
Nu sitter jag ju inte och kollar hastigheterna på varje plats, utan nöjer mig med att vi får täckning och tillräcklig hastighet när vi surfar och streamar tv och film.