Hej
Så tog husbilstarmen tag i mig igen, kanske är det så att när man i stor del bor i bilen,
är intresset lite vagare kring att på fritiden bygga åt vänner.
Ikväll blev dock en inverter LF3000W nominellt, peak x3 monterad i en Dethleff Summer edition -14
Fantastisk fin liten husbil, även för ändamålet superb att montera in en inverter i!
35mm2 Kablage om endast 1,3m + 80cm 230v kabel för att få ett 230v dubbeluttag vid ingång.
Bilder säger mer än tusen ord!
Här startar jag:
Här är kablage klart på batteri
Här är inverter monterad inkl. kablage klart
Så här blev 230v uttaget
En liten blick på inverterns kontrollpanel
Verkar ara en fin inverter med UPS funktion, flera digitala inställningsmöjligheter inkl. en 50A batteriladdare. Köpt i Tyskland.
Sleep funktion med mycket låg strömförbrukning
Tillstå skall att användaren Inte kommer att ta ut full effekt, utan önskar ha en inverter med överkapacitet.
Ev. hårtork på max 1800W kommer användas under en kortare stund någon gång ibland.
Kostnad med inköp, frakt, kablage, 35mm2 klämhylsor, väggdon + dubbeluttag i aluminium.
Lite drygt 6000Kr. in alles. (+ ett gäng lådor med pilsner till mig)
Vänligen, Magnus Svantesson
Så tog husbilstarmen tag i mig igen, kanske är det så att när man i stor del bor i bilen,
är intresset lite vagare kring att på fritiden bygga åt vänner.
Ikväll blev dock en inverter LF3000W nominellt, peak x3 monterad i en Dethleff Summer edition -14
Fantastisk fin liten husbil, även för ändamålet superb att montera in en inverter i!
35mm2 Kablage om endast 1,3m + 80cm 230v kabel för att få ett 230v dubbeluttag vid ingång.
Bilder säger mer än tusen ord!
Här startar jag:
Här är kablage klart på batteri
Här är inverter monterad inkl. kablage klart
Så här blev 230v uttaget
En liten blick på inverterns kontrollpanel
Verkar ara en fin inverter med UPS funktion, flera digitala inställningsmöjligheter inkl. en 50A batteriladdare. Köpt i Tyskland.
Sleep funktion med mycket låg strömförbrukning
Tillstå skall att användaren Inte kommer att ta ut full effekt, utan önskar ha en inverter med överkapacitet.
Ev. hårtork på max 1800W kommer användas under en kortare stund någon gång ibland.
Kostnad med inköp, frakt, kablage, 35mm2 klämhylsor, väggdon + dubbeluttag i aluminium.
Lite drygt 6000Kr. in alles. (+ ett gäng lådor med pilsner till mig)
Vänligen, Magnus Svantesson