• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite om Eskilstuna

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Lite om Eskilstuna

Snyggt gjort med bra bilder eftersom det finns många fina platser i Sverige som ibland bara lokalboende känner till, många av oss borde bli bättre på det här.
Men vänlig hälsning Sören

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Lite mer info:

Ni kan välja satellit eller gatuvy från den länkade kartbilden, så kan ni ta en titt runt omkring området.

Det finns skyltar som markerar var det är bara är husbils parkering, men de skyltarna pekar mera inåt från ån (mot sporthallen), jag ska ta kontakt med kommun och be dom flytta "husbilsområdet" som man står med nosen mot ån, för de som parkerar "vanliga" bilar runt omkring bryr sig inte om hur de står, de ska bara in i sporthallen eller något annat ärende i närheten.
(återkommer när jag fått svar om detta).

Kostnaden är bara 50 kr per natt och på lördag efter 15:00 är det gratis till måndag morgon. Det finns ingen toa eller vatten vid parkeringen, men man får använda turistbyrån när dom har öppet eller så tar man sporthallen som ligger precis vid infaren till parkeringen, dom har långa öppettider.

I övrigt så är det nära till allt, det tar 5 minuter att gå till Fristadstorget som för övrigt byggs om för en herrans massa pengar och ska invigas hösten 2014.

Blev lite ivrig och skrev våren 2014 först :)

Eskilstuna kommun - Projekt - Fristadstorget - ditt torg!

(här kan ni se torget live)

Det var allt för nu, välkommen till Eskilstuna.

Bosse & Anki

Senast ändrad:

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Har varit där 2 gånger, är tokig i gamla maskiner
,Finns Maskinmuset,Bolinder Munktellmuset och ett musum fullt med gamla kulsprutor från flygplan mm, Kul tycke jag men ej frugan, kompencerade med danskväll på restaurngen.

Jägarn

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Så här ser parkeringen ut.

Husbilsplatserna är mellan P-skyltarna mot vägen och sporthallen huset.
IMG_5287.JPG

Hit skulle jag vilja att kommun flyttar husbilsplatserna, så vi får Å-utsikt.
IMG_5291.JPG

Hoppas dom är positiva till idén.

F

F.d. 23656

Guest

Tackar för info ! Satt precis och letade efter husbilsplatser i centrala Eskilstuna . Vi ska med barnen på basketcup i helgen. Verkar ligga bra till det här. Vk ska till badmintonhallen. Kan inte ta många minuter dit.

D

Daniel.B

Guest

Ska också till Eskilstuna på basket. Det blir första gången vi sover i en husbil :)

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

En vacker syn att vakna upp till. Och lugnt har det varit inatt, några bilar med ungdomar i som sladdade runt på grusplanen lite under kvällen bara. Tack Bobil för tipset!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    943,2 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:
Toppen