• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför är det så j-a svårt?

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025
Sv: Varför är det så j-a svårt?

Leif,
Ja, jag kanske misstolkade ditt inlägg. Jag tolkade det som att allemansrätten styr hur vi får använda privata vägar och så är det ju inte. Vi är nog överens om både allemansrätten och terrängkörningslagen.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Lundsholm: Det är bra att ni har kontakt med flera, fast det är ju inte vad jag menade. Ta istället ett samlat grepp genom att förhandla direkt med GolfSverige (eller vad de kan heta) eller annan paraply-/samordningsorganisation. Det är först då det blir utväxling och börjar hända saker.

Nu pågår även vissa kontakter även på den nivån. Men många sådana organisationer är dock inte intresserade av att diskutera saker som ska ske ute på enskilda anläggningar. Men vi får se vad det som pågår leder till... Så tack för tipset, vi försöker jobba även så men utan större framgång än så länge, men vem vet när det vänder... Det finns säkert också många mer organisationer att bearbeta som vi missat ännu...

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej inlägg 18!
Du skriver,
"Min bestämda åsikt är att man ska ha respekt för "dit man kommer" och följa regler där man är, annars kan man lika gärna stanna hemma och "samla frimärken..".
Menas med det "bara" H-bilsåkare?
Mvh.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Den gångna natten sov vi vid sjön Näktens östra strand. SCA har ordnat en liten plats med utrymme för minst ett par husbilar (men vi har aldrig sett någon annan campare där, kanske för att vägen är i väldigt dåligt skick?). Sittgrupp, dass och soptunna på platsen.

Ingen framgång i fisket efter storröding idag, men Måns tog en riktigt matig sork!

Bild 001 (Large).jpg

Bild 010 (Large).jpg

Bild 005 (Large).jpg

Bild 009 (Large).jpg

aake

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Hej inlägg 18!
Du skriver,
"Min bestämda åsikt är att man ska ha respekt för "dit man kommer" och följa regler där man är, annars kan man lika gärna stanna hemma och "samla frimärken..".
Menas med det "bara" H-bilsåkare?
Mvh.

flor16, det gäller alla, varför skulle det gälla "bara" H-bilåkare?

Toppen