Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ludde
Vi som bor långt ute på landet slipper slikt oväsen. Men jag tror faktiskt att ett förbud mot försäljning av smällare skulle kunna tänkas vara kontraproduktivt, leda till hemtillverkning av kraftfullare och mycket farligare pjäser.
I de yngre tonåren lyckades jag tillverka imponerande bomber av dels egentillverkat svartkrut och dels en blandning av natriumklorat (Klorex) och socker. Sådant torde vara ännu lättare idag när alla ohängda gossar har tillgång till bombrecept på Internet.
aake
Aakes argumentation i ämnet förvånar mig. Vad är det för relevans att berätta hur de gör på Kreta? I Syrien bär de sig ännu värre åt, och totalt oskyldiga människor - och djur - får lida de hemskaste tänkbara kval.
Alla de där figurerna, som redan tillverkar egna bomber och fyrvekeripjäser eller ev kan komma att göra så om ett ev förbud skulle drabba dem, ja de får ju faktiskt ta ansvar själva för sina experiment.
Vi andra, vanliga människor och alla vanliga tama och vilda djur, är ju totalt oskyldiga till det elände som denna tråd handlar om i grunden. Det som Aake inte tycks ha någon förståelse för alls. Märkligt!