• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elverk Yamaha EF1000

F

F.d. 24476

Guest
Äntligen kom jag över ett kvalité elverk till rätt pengar, 10år gammalt, använt 1gång, 25kg, går som en klocka tyst och fint. Någon annan som har ett sådant elverk? Kanske kunde ge lite tips på handhavande och service?

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Elverk Yamaha EF1000

Hej Per,

Har ett likadant elverk ca. 10 år gammalt som gått ett par 1000 timmar utan ngt som helst problem. Kapaciteten räcker väl för mina behov att ladda batteribanken, köra arbetsbelysning vid hjulbyten ute på vägarna och för att kunna köra diverse elverktyg vid byggarbete utanför hemmet.

Jag rengör luftfiltret 1ggr per år o byter motorolja (motorolja för luftkylda 4T-motorer av hög kvalitet för motorcykel) samt ser jag till att bensintanken alltid är toppad när aggregatet förvaras i HB.

Otroligt bränslesnålt aggregat, jag får ut ca. 20 timmars gångtid på en tankning vid ren underhållsladdning av batteribanken (2*95Ah).

/Stefan

Senast ändrad:
Toppen