Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag tänker skaffa en mindre inverter med ren sinus. Någon som har förslag på en prisvärd sådan i storleken 300W - 600W? Kollade Kjell & Co men de tycks bara ha växelriktare med modifierad sinus där.
Hej
Vi har köpt vår inverter på 2000 W från Tyskland via E-bay, kostade i Maj 2013 980 SEK, inklusive frakt. Fungerar helt utmärkt och vi fick den levererad på en vecka. Säljaren var en Holländska firma som sålde på Tyska E-bay.
/Sylvia&Micke
Hej! Ta bort plastgallret på passagerarstolens baksida, gör en platta, ev. trä eller durkplåt som du fäster här och där du sedan fäster invertorn på. Nära batteri och lättillgänglig.
Har själv gjort så. Roadcamp R.
Livibil
Ja det är en relativt liten inverter så den skulle nog rymmas där. Eller kanske bakom förarstolen och sedan koppla in den på EBL till befintliga 230V uttag.. kan det vara en bra idè?
Viss känslig elektronikutrustning kan ha svårigheter att acceptera modifierad sinus, alltså en lite taggig sinuskurva av växelström. Sådana växelriktare (inverter) brukar vara lite billigare men de funkar som regel ok med de flesta strömförbrukare.
Mycket att tänka på och mycket att lära. När jag nu läser om ren sinus, som jag inte kan någonting om, undrar jag om jag gjorde helt fel när jag köpte en 1000W inverter på Biltema.
Kan någon enkelt förklara detta för mig.
Hälsar Lena