lenmar
HBK Medlem
Sv: Båstad varning
Tack men hur gör du?
Lennart
Förstorade och riktade upp bilden
Tack men hur gör du?
Lennart
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Förstorade och riktade upp bilden
God morgon
Står just på denna parkering. Tog en bild på skyltarna. Någon som vet vad förbudsskylten betyder, kan inte hitta den bland Transportstyrelens förbudsskyltar?
Lennart
OBS! Behöver hjälp med att svänga bilden rätt, hur gör ni?
OBS! Behöver hjälp med att svänga bilden rätt, hur gör man?
Har letat i transportstyrelsen men finner ingenstans där
Det står att jag inte får lägga någonting under hjulet
när man parkerar är det något eget påhitt?
SITAT: "gubbe som påstod att det är parkeringsböter på 1000 kronor ifall man kör upp husbilen på nivåklossar, detta är att betrakta som camping"
Jeg er helt enig med kommunen i definisjonen om at bruk av nivåklosser gjør at det som er en parkering for natten blir omdefinert til Camping....
Jeg har i flere innlegg om samme tema predikert at nye/ferske husbilister de siste årene dessverre tar med seg "vaner" fra campingplassen ut på husbil reisen. Markise bruk, flere døgn på samme plass, bord, stoler, nivåklosser er meget uønskede vaner på parkering/stellplass.
Slik kan vi ikke gjøre, det blir vår død som frie husbilister...... er min bekymring....
Förstår man inte vad den skylten betyder , då kan man få problem med både ortsbefolkning o campingägare,o kommunalatjänstemän
Kommuner kan inte heller hitta på en massa egna lokala trafikregler utan dessa fastställs av länsstyrelsen och publiceras på:
https://rdt.vv.se/rdt/defaultstfs.aspx