F
F.d. 12848
Guest
Min växellåda rasade efter 8000 mil det är160 hr motor, magnetfilter var full med delar efter kuggar, finns det några fler med det problemet undrar illåsen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har en Fiat 2012 150 hk fick byta låda efter 1200 mil
Ni som kommer ihåg programmet trafikmagasinet, minns säkert när man välte med en skoda i programmet, efter det gjordes en omrekonstruktion av företaget, man förbättrade bilen, ja egentligen byggdes en helt ny konstruktion, och idag är det väl ingen som kan säga att de nyare modellerna av skoda är lika dåliga som tidigare, de är snarare att ses som en mycket bra bil.
Förhållandevis är det nog inte fler växellådor som pajar på Fiat än på husbilar av andra märken.
Hej
Jag snackade med en känd växellådsrenoverare för ett tag sedan och han sa klart och tydligt att felet på Fiatlådorna oftast är förar/ägar betonat.
Undrar hur den verkliga sanningen ser ut i sambandet rasade lådor och eftermarknadschipning?
Det får man ju aldrig så klart veta, men man kan ju undra?
Anders
Ja du,men varför händer det här så sällan med dom andra bilarna,i alla fall........................