När jag var ute och körde så stannade plötsligt motorn. Jag kunde rulla in till vägkanten och såg att motorlampan lyste. Jag stängde av nyckeln och satte på den igen och då står det check engine i displayen. Jag gör ett startförsök och motorn går igång direkt utan några problem dock lyser motorlampan. Jag kan fortsätta färden utan problem.
Morgonen efter när jag startar motorn så är motorlampan släckt. När jag kommer hem så kollar jag med OBD läsaren och kan se att den registrerat en felkod P0089 som i klartext betyder "Fuel Pressure Regulator 1 Performance". Vad jag förstår så har det med bränsletrycket att göra.
Innan jag kollat felkoden så var jag i kontakt med Bossings i Linköping. Där sa dom direkt att det var gasspjället som krånglade vilket jag tvivlade på. Skulle så varit fallet så borde ju motorn inte stanna.
Någon som har varit ute för något liknande, Ducato 250 3.0l 157 hk.
/kenneth
Morgonen efter när jag startar motorn så är motorlampan släckt. När jag kommer hem så kollar jag med OBD läsaren och kan se att den registrerat en felkod P0089 som i klartext betyder "Fuel Pressure Regulator 1 Performance". Vad jag förstår så har det med bränsletrycket att göra.
Innan jag kollat felkoden så var jag i kontakt med Bossings i Linköping. Där sa dom direkt att det var gasspjället som krånglade vilket jag tvivlade på. Skulle så varit fallet så borde ju motorn inte stanna.
Någon som har varit ute för något liknande, Ducato 250 3.0l 157 hk.
/kenneth