• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DAGENS HBK-ARE!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
DAGENS HBK-ARE!

Om någon förtjänar det epitetet så är det Dj Freddy!

En dag startade inte min husbil. Jag gick ut på HBK-forumet med ”Bilen startar inte”. Inte långt därefter fick jag ett mail från Dj Freddy: ”Jag kommer, jag gillar utmaningar”. Han kom, började meka men blev inte klar första dagen. ”Jag kommer tillbaka och gör färdigt jobbet”.

Det gick några dagar, jag blev lite nervös och försökte ringa Dj men han svarade inte! Efter ett tag så fick jag veta att han hade åkt på en lunginflammation och måste söka läkarvård. Efter ytterligare några dagar fick jag ett mail: ”Ladda startbatteriet, jag kommer i morgon kl. 11” och igår kom han kl. 10 och gjorde ”färdigt jobbet”!

Vad säger man!? Jag kände inte Dj tidigare, inte mer än att jag hade läst lite av hans inlägg här på HBK och så gör han detta, för mig! Det tog många timmar att felsöka och tålmodigt men samtidigt effektivt, till synes utan ansträngning, gick han igenom hela bränslesystemet och till slut hittades felet, en liten närmast osynlig spricka i bränslefilterkoppen!

Fullständigt enastående hyggligt gjort av Dj! Jag kände mig förflyttad till ungdomens dagar på det glada 50-talet när alla alltid ställde upp för varandra och hjälpte till när någon var i beråd!

Stort tack, Dj Freddy!

Jappe

Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Ny ämneskategori kanske: Årets HBK-are!

Jappe, jag håller med dig helt och hållet om vilken kamratskap och hjälpsamhet det kan uppnås här på forumet. Hoppas det håller i sig.
Kanske svårt att utse årets HBK-are eftersom vi alla kan ha olika uppfattning men annars ett bra förslag..:spinny::spinny::spinny:

Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Tack Jappe.

Det var ett klurigt fel att hitta. Sen att Originaldelen var skamligt dyr gjorde ju att vi fick uppfinna och konstruera lite. Men jag lyckades ju få rabatt på de alternativa mojängerna vi köpte och monterade, eftersom jag är från Småland ;)

En vacker dag kanske jag behöver hjälp.. Och då kanske det finns någon här som är duktig på det jag får problem med. Jag anser att världen blir så mycket bättre om vi kan hjälpas åt. Ta en titt på den här filmen så förstår ni bättre.Skicka vidare (2000) - IMDb

Samt att efter dagens tandläkarbesök så får jag nog se om jag kan hitta en tandläkare som jobbar efter denna principen, då jag ska rotfylla två tänder som skall stiftas och nya kronor skall på, samt ett implantat skall in. Shopping är ju "inne" men jag känner mig lite ensam om att vara en "shoppaholic" hos tandläkaren ;) Men vi har ju alla våra egenheter ;) Får väl se om Göteborgs tandläkaren går att tjöta omkull med hänvisning om att jag är från Småland och borde få minst 50% rabatt ;)

Ta hand om varandra och hjälp varandra!

//Freddy

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tror jag ska ändra lite i rubriken! Från "ÅRETS HBK-ARE" till "DAGENS HBK-ARE! Då behöver det inte bli någon fight mellan olika uppfattningar! DAGENS HBK-ARE kan ju också vara flera stycken, faktiskt!

Jappe

Toppen