• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Tack Vingen,
det blev ju riktigt bra!

Har inte fått igång min än. Cig-kontakten passar inte i 12-volten i bilen och försöker jag med datorns usb koppling händer ingenting.
Har kontakt med supporten och jag tycker det lutar åt reklamation.
Kanske bra att jag inte köpte från Kina:wink:

/Gunnar

F

F.d. 9344

Guest

Tack Vingen,
det blev ju riktigt bra!

Har inte fått igång min än. Cig-kontakten passar inte i 12-volten i bilen och försöker jag med datorns usb koppling händer ingenting.
Har kontakt med supporten och jag tycker det lutar åt reklamation.
Kanske bra att jag inte köpte från Kina:wink:

/Gunnar

Passar inte kontakten i ciggutaget! De var konstigt, det är väl standardgrejor:wideeyed:. Nej när du kopplar med USB till datorn så överför den endast de filmer, bilder som finns på SD-kortet inget annat.

Synd att det krånglar för dig men som sagt det är bara att kontakta säljaren, lite smidigare när den finns i landet:)

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
F

F.d. 25182

Guest

Här vill jag visa den jag har haft ni i ett år.
Full HD
HD 1080 Vehicle camera Car Blackbox cam video DVR GPS logger H.264 HDMI AV out | eBay

Denne så fin ut.
Jeg lurer på om den fortløpende sletter de gamleste filene samtidig som den står og filmer?
Jeg tenker da når kortet er fullt.
Og hvor stort kort er det greit å ha?
Ligger GPS antenne inne i enheten, eller kommer den i tillegg?

Senast redigerad av en moderator:

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

32 GB,

Bilagor

• Image 1.jpg
    Image 1.jpg
    84 KB · Visningar: 13
F

F.d. 9344

Guest

Viggoboy ser precis ut som min Ambarella DVD och fungerar nog lika.
Enda skillnaden är nog priset som jag fick betala när jag köpte "svenskt":)

Kul att du fått med hela den bild som visas i kamerans pogram med hastighet och GPS possition. Jag laddade upp en OvickTieme fil.

F

F.d. 9344

Guest

Frank om du menar att den spelar över det du vill spara ja det gör den om du inte går in i menyn och låser det avsnitt du vill ha kvar. En enkel åtgärd som gör att just det avsnittet av alla inte spelas över.

GPS ja troligen sitter det en mottagare i kameran för det tar en stund för den att söka upp sateriterna precis som en vanlig Bil-GPS

F

F.d. 14324

Guest

:D:D:D
4,48 in i filmen blev det extraintressant! skojar bara och ha överseende med min humor.

Wiggoboy omkörd av en sprinter.jpg

Det här med dash-cam verkar lovande, jag drabbas nog av ett köpbegär snart.

Detta kan även ha potential till lite nyheter här i forumet om det blir många av oss som köper en.

Några oslipade ideér som jag tänker på:

Man kan visa ställplatser med film, Läste en tråd för ett tag sen om att det var lite svårt att hitta infarten till skutesjön, med en film skulle man kanske kunna förklara det lite enklare.

Hitta vägen till töm och fyll-stället

Dash-Cam på spåret, var är jag? eller vart är jag på väg?

Har även läst i en eller annan tråd där man frågar hur det fungerar vid betalvägars stationer, vilken fil man ska välja vid färjeterminalen osv.

Gillar era filmer och ser fram emot de som kommer.

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024

Ja det verkar vara en bra kamera! Vad menas med detta:
External: Micro TF card (Max to 32G
Är det dålig engelska som betyder att man köper minneskortet separat eller hänger det verkligen utanför kameran?
En del kameror har skaksensor som gör att kameran kan registrera parkeringsskador. Kan inte se att den här har det.

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024

Det ingår inget minneskort (micro)
ex. kjell&co SanDisk microSDHC 32 GB > Minneskort | Kjell.com

Det finns i min en G-sensor
Sök på ebay eller

dash cam, car cam, dvr dash cam, med /utan GPS, HD eller inte. Här finns hundratals modeller att välja på

Tack så mycket. Det är just det att det finns så många att välja på som gör det så svårt. Så fort man har bestämt sig så kommer det nåt ännu bättre förslag här i forumet. Härligt med ett sånt här forum där man får så mycket ideer på bra att ha prylar och kunniga råd.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Det kostar att ligga på topp
MEN.....
Gör som jag ---- näst bäst

Köp vad du tycker är bra. nöjd dig med det OM ÄN SVÅRT

än leder jag
den som har flest prylar när man dör vinner.

dubbelt av allt

perskoglund

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023

Även jag är lite pryltokig och tänker därför köpa en Dash Cam. Jag har noga studerat vad som finns på marknaden och har följt denna tråd
noga för att kunna fatta ett beslut om vad som skall införskaffas. Jag har också titta på recensioner på youtube. Av en tillfällighet hitta jag denna länk
Dashcamtalk.com
Denna site har gedigna kunskaper om resp fabrikat, utförande och tillförlitlighet.
Men efter att ha plöjt igenom alla fakta på siten har jag blivit väldigt fundersam om hur jag skall göra. Tydligen är chansen ganska stor att den
kamera man köper på eBay är en "fake". Det har kanske med priset att göra, billig=fake, dyr=original.
Vad har ni som köpt för erfarenheter?
Hälsningar :confused:
Per

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025

Även jag är lite pryltokig och tänker därför köpa en Dash Cam. Jag har noga studerat vad som finns på marknaden och har följt denna tråd
noga för att kunna fatta ett beslut om vad som skall införskaffas. Jag har också titta på recensioner på youtube. Av en tillfällighet hitta jag denna länk
Dashcamtalk.com
Denna site har gedigna kunskaper om resp fabrikat, utförande och tillförlitlighet.
Men efter att ha plöjt igenom alla fakta på siten har jag blivit väldigt fundersam om hur jag skall göra. Tydligen är chansen ganska stor att den
kamera man köper på eBay är en "fake". Det har kanske med priset att göra, billig=fake, dyr=original.
Vad har ni som köpt för erfarenheter?
Hälsningar :confused:
Per

Jag köpte en sådan här kamera före jul. Kostade 870: - inkl DHL frakt lev. på en vecka. Kostnad för minneskortet tillkommer med 3-400:-

GS1000 HD 1080P Car Video Recorder GPS Logger GPS G-sensor Google Map- US$76.00

Liten, bra upplösning, lätthanterlig i menyerna. Är nöjd med mitt köp.
Priset har sjunkit något sedan jag köpte med någon hundring. Rekomenderas!

Bernt

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Varför inte först testa med appen Dashcam som kostar 15 spänn och ofta är väl så bra som kinesiska videokameror.

teide.jpg

Jag testade appen delvis upp till kratern nedanför Teide men utan hållare fick jag hålla telefonen med handen vilket blev rätt tröttsamt och skakigt.
The road to Teide - YouTube

Toppen