• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

garanti.

F

F.d. 29756

Guest
Vi köpte vår bil i Hannover och vid 24-månaders garantiservice befanns ett höj- och sänkbart bord, som i nedfällt läge blev en femte bäddplats, vara ur funktion.
Den trasiga delen av bordet skulle sändas till fabriken i Frankrike och och efter kontroll skulle reservdel sändas rill Hannover för montering. Det skulle ta 2 - 3 veckor innan bilen var klar. Vi kunde inte vänta så länge utan körde de 220 milen hem till Boden men mailade till firman och bad dem sända reservdelen och var villiga betala frakt och montering hemmavid. Att åka tor. Hannover för oss kostar runt 20000 skr. (40 skr/mil)
Vi har inte fått svar från firman trots upprepade försök. Hur får man en firma till att tala när den inte vill? Kanske ska man inte handla då man bor så långt ifrån?
För övrigt gillar vi bilen!

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: garanti.

Egentligen skall man köpa bilen så nära det går där man bor, men då är nog priset högre än i utlandet. Själv köpte jag min 11 mil från bostaden och har nu problem med pumpen. Men det blir nog att köra 11 mil lämna bilen, 11 mil hem. Sen 11 mil för att hämta den och 11 mil hem = 44 mil om jag inte med hjälp kan fixa det själv.

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025

Tysk firma då.
Använder ni fax?
Fax brukara funka då kommer det ett fysiskt papper som någon måste ta tag i.
O man kan skicka många billigt.....:)

F

F.d. 29756

Guest

vi använder mail som förr funkat bra. Att inte få svar känns minst sagt underligt. Det skulle nästan lätta upp affärsmannen skrev och bad oss dra åt he....

F

F.d. 1286

Guest

Vänd dig till nystartade "husbilsombudsmannen" på Husbilskompis.se så kan de säkert hjälpa dig.

F

F.d. 25023

Guest

Vänd dig till nystartade "husbilsombudsmannen" på Husbilskompis.se så kan de säkert hjälpa dig.

Och vad kan en "husbilsombudsman" göra...

Den är inte formell, inte officiell, om juridisk kunskap vet jag inget,
kan inte jämföras med KO som vi har. Vad skulle en utländsk firma fästa
för uppmärksamhet på en svensk, privat, självutnämnd "ombudsman".

Vilken tyngd har denne här hemma i konflikter mellan parterna?

Hjälp i juridiken hoppas jag, även detta skulle kräva inte bara svensk utan
även utländsk juridikkunnande. Jag hoppas inte att man här har skapat något som många lägger för stort hopp på.

Konsument Europa är nog bäst, liksom KO i Sverige.

Hälsning jyrki

F

F.d. 29756

Guest

Förbryllande?

Då vi inte kunde vänta i 3 veckor för rep. av det sänkbara bordet och då vi har så lång resväg till Hannover så medsände firman deras formulär för täthetskontroll och vi skulle sända tillbaka detta ifyllt av firma här i Boden som skulle kunna göra kontrollen och sedan få den tyska firmas stämpel och detta skulle vara giltigt som garanti?

Vi har kommuniserat både med mail och brev men inte fått svar?

Toppen