F
F.d. 9344
Guest
Det skrivs mycket om Boxar på forumet och det är nog bra för effekthöjningen.
jag kör en 2,5 TDI med mekanisk pump (tack och lov enligt diselmeken).
Var där idag för ett inköp och vi diskuterade detta med effekthöjning.
Sätt i en Boosterkolv var hans rekommendation och så fick det bli. Bilen togs in på stuts och efter 15 min och en fika så var det dax för provkörning.
Jäklar vilken skillnad Nu vet jag inte hur "många hästar" fler motorn fick men den är i orginal på 122 hk, och HB har en totalvikt på 3400 kg känns nu som 140 hk
Den berömda "Göteborgsbacken" utan för Jönköping märketes knappast var uppe i 95 där det är som brantast.
Vad kostade då kalaset?
Hos El & Diesil i Aneby betalade jag följande: Boosterkolv 1 st. 502 Kr. Förbrukningsmtrl 50 kr. Arbete 695 Kr
Summa 1247 ink. moms.
Här finns de om ni skall montera en dylig.
Välkommen till Dieselmekens sida!
jag kör en 2,5 TDI med mekanisk pump (tack och lov enligt diselmeken).
Var där idag för ett inköp och vi diskuterade detta med effekthöjning.
Sätt i en Boosterkolv var hans rekommendation och så fick det bli. Bilen togs in på stuts och efter 15 min och en fika så var det dax för provkörning.
Jäklar vilken skillnad Nu vet jag inte hur "många hästar" fler motorn fick men den är i orginal på 122 hk, och HB har en totalvikt på 3400 kg känns nu som 140 hk
Den berömda "Göteborgsbacken" utan för Jönköping märketes knappast var uppe i 95 där det är som brantast.
Vad kostade då kalaset?
Hos El & Diesil i Aneby betalade jag följande: Boosterkolv 1 st. 502 Kr. Förbrukningsmtrl 50 kr. Arbete 695 Kr
Summa 1247 ink. moms.
Här finns de om ni skall montera en dylig.
Välkommen till Dieselmekens sida!