F
F.d. 55451
Guest
Nytt varselljus och bodels batteri AGM - samma storlek.
Förbruk under färd < 1,5 A ( generator ström- batteri stabiliseret)
Konsumtion efter (ful) laddat ( 7 steg till 14,3 volt) :
15 min av 1000 W = 250 Wh - inkl. inverter
= 21 Ah
Uppladdning av batterier under färd vid omtrent 10 grader:
Vid 14,3 volt laddat som fron början.
Vid 14,4 volt -börjar gasgräns och batterier minskner modstanden (mer ohm) och ampere reduceres fort.
Vid 14,7 volt börjar generator regulering 14,7 ner till 14,3 volt.
Mätinstrument 1: tangAmperemeter med 2,8% precision
Mätinstrument 2: voltmeter testat med 0,5% precision i siffror
Möjliga max. avvikelser på 0,04 volt
Jämfört med, http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/394939 och http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/398159 det har varit
en allmän förbättring av 10 - 20% snabbare och högre spänning - som ett resultat av fordonets varselljus.
Den höga ström/spänning från början av testen, är förmodligen ny och mer AGM batteri.
Förbruk under färd < 1,5 A ( generator ström- batteri stabiliseret)
Konsumtion efter (ful) laddat ( 7 steg till 14,3 volt) :
15 min av 1000 W = 250 Wh - inkl. inverter
= 21 Ah
Uppladdning av batterier under färd vid omtrent 10 grader:
Vid 14,3 volt laddat som fron början.
Vid 14,4 volt -börjar gasgräns och batterier minskner modstanden (mer ohm) och ampere reduceres fort.
Vid 14,7 volt börjar generator regulering 14,7 ner till 14,3 volt.
Mätinstrument 1: tangAmperemeter med 2,8% precision
Mätinstrument 2: voltmeter testat med 0,5% precision i siffror
Möjliga max. avvikelser på 0,04 volt
Jämfört med, http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/394939 och http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/398159 det har varit
en allmän förbättring av 10 - 20% snabbare och högre spänning - som ett resultat av fordonets varselljus.
Den höga ström/spänning från början av testen, är förmodligen ny och mer AGM batteri.
Senast redigerad av en moderator: