• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

pellegrino bil

corina

FD HBK Medlem
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Är det någon som känner igen detta företag. Dom har sett min bil på blocket och säger att dom har en köpare på min husbil. Dom har en fin hemsida.
Jag vill gärna höra från någon av Er om Ni har haft kontakt med dom eller?

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: pellegrino bil

Hotmail-adresser och mobilnummer som inte är knutna till något abonnemang får 100 varningsklockor att ringa hos oss!

Söker man på "Pellegrino" hittar man inget registrerat bolag med anknytning till husbilsbranschen: Pellegrino

Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest

Ingen adresse heller, och diverse biler och husbiler er inta på samme plats.

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Inte en enda reg.plåt synliga ??? på hemsidan

Som seriös bilhandlare, plockar man bort alla dessa ??

F

F.d. 29704

Guest

Jag har också fått ett lika erbjudande och har pratat med dem.
Det är något skumt med det , för att han försökte inte ens pruta på priset , utan var villig att betala vad jag begärde .
Hör av dej om du vet något mer.

F

F.d. 14324

Guest

Allt är inte guld som glimrar, en fin hemsida är nog inte så svår att fixa vare sig man är seriös eller inte.
Jag har dock ingen som helst aning om pellegrino bil är ett seriöst företag eller inte.
Men om de kan ge dig alla pengar i näven eller sätta in dem på ditt konto INNAN du ger dem bil, nycklar och underskrivet regbevis så kanske det kan gå att göra affär med dem. Om de vill ge dig en handpenning med löfte om resten av pengarna vid senare tillfälle tycker jag att du ska tacka nej.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det verkar vara en hemsida ihopsnickrad i all hast eftersom personerna inte existerar och felstavningarna på hemsidan är legio.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Det finns faktiskt en Alessandro Pellegrino i Partille. Han har ett bolag som ska syssla med golv- och väggbeläggningsarbeten. Någon verksamhet verkar dock inte förekomma i bolaget. Han bor i Partille, och i samma lägenhet bor en Rafal Kucinski.

Någon Sebastian Örnblad finns inte i Sverige.

De andra två namnen är för vanliga för att en sökning ska vara meningsfull

F

F.d. 29879

Guest

Hej. Leif heter jag är medlem i husbilsklubben jag har okså en husbil på blocket
och fått mejl från pellegrino. Jag ringde pratade med honnom han hade kund på en bil som min o berättade att han kunde säljaden o de han fick över mitt begärda pris
var hans avanns,pengarna skulle komma innom 7 dagar.Minns du att för något år sedan
var det en som körde samma vals han blev blåst på både bil o pengar.
De talar så vackert om att skriva ett försäljningavtal som när bilen försvinner halkar dom
ur det .Mitt råd är pengarna betalas kontant när bilen hämtas annars ingen affär.
Jag har min bil nr: 6 som är ute på blocket alla hämtade i Tyskland om den blir såld åker
o köper en igen. Vill du vara med hör av dej.
MVH Leif tfn. 0706090112 om du vill ringa o prata. jag bor 2 mil norr Hedemora.

Senast redigerad av en moderator:

corina

FD HBK Medlem
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023

Jag har sett att alla reg.nr på bilarna är borttagna och det står ej var dom befinner sig i Sverige. Har på skoj försökt att maila dom hur den så kallade affären skall gå till men som jag förstod inget svar.
Vill härmed varna alla för denna skojfirma

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Det tråkiga är att det verkar vara en lönsam bransch att lura godtrogna husbilssäljare.
Så lönsam så att dessa usla parasiter nu växlar upp en nivå och t.o.m sätter upp en hemsida.

Givetvis är hemsidans enda syfte att ge den uppringda intrycket av att det är ett seriöst företag och att man tryggt kan släppa iväg sin bil utan pengar....

Skrämmande, det värsta är att jag tror de kommer att lyckas bra. Upplägget är smart.

F

F.d. 2692

Guest

Bara en sådan sak att det finn 3 personer i företaget och alla har samma mailadress, hur vanligt är det.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Kontakta bedrägeriroteln på polisen ( och sen händer väl inget iofs ).

Vore intresant att kontakta dom och vara spekulant på en av bilarna på hemsidan .

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Inget lär väl hända.
Hemsidan i sig är ju heller inte olaglig

Vi har ju ett stort ansvar själva att försöka försäkra oss om att vi inte blir lurade. Polisen kopplas ju ofta in först efter att brottet har begåtts och då är det ju försent. Både pengar och bil är borta och då hjälper det inte att man stå där med ett "avtal" i handen och kanske t.o.m. med brottslingarna dömda. Några pengar får man inte.

Vi får påminna varandra här i klubben och precis som i detta fall fråga efter vararandras erfarenheter av exempelvis ett företag.
Här är några saker på detta "företags" hemsida som skulle få mig att springa åt ett annat håll:

- Usel presentation av företaget, usel grammatik

- Extremt slarvigt skrivna annonstexter

- All regnummer är utsuddade – Varför?

- Supersvenniga namn på säljarna...

- Alla inkl dirren har samma mailadress..

- ..som för övrigt är en hotmailadress

- Massor av bilar till salu men ingen adress dit man kan komma och titta/köpa ???

Om vi har fel och detta företag trots allt existerar så har de ju iaf fått lite tips om vad de kan göra för att framstå som mer seriösa...:D

F

F.d. 50209

Guest

De tillämpar av-stav-ning på hem sidan. Kanske använder ett över sättnings program.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Efter att ha tittat närmare på bilderna är vi tämligen säkra på att de är tagna hos olika tyska återförsäljare.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Undrar om den "riktige" Alessandro Pellegrino vet om detta eller om han svävar i okunskap om att hans namn blivit kapat.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Undrar om den "riktige" Alessandro Pellegrino vet om detta eller om han svävar i okunskap om att hans namn blivit kapat.

Tyvärr har den "riktige" Alessandro Pellegrino inte något registrerat telefonabonnemang, så det går inte att ringa till honom och fråga.

Kanske är en och samma person...

Toppen