Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
HejJag tänkte skaka liv i denna tråd nu när jag köpt en Dovado Tiny som driver mig till vansinne .
Så här är det:
Hemma har jag en Dovado 4GR och en Huwai 4G sticka med Telia abonnemang. I bilen tänkte jag ha den lilla Tiny fast monterad med en väggmonterad USB-kontakt för stickan. Då behöver jag bara dra ur stickan hemma, slå på strömmen till Tiny och sätta i stickan och bilnätet är klart att använda.
Det var tanken men verkligheten är annorlunda. Jag matade Tiny med en liten cigeretttändarformad omvandlare 12V > 5V/2,1A från Kjell & Co. Stickan blinkar blått varannan sekund men ger ingen internetuppkoppling. Byter jag strömkälla till den medlevererade strömförsörningen 220V > 5V/2A så kopplar Tiny upp mot nätet. Det verkar alltså som att Tiny inte får tillräckligt med ström eftersom den inte får igång internetuppkopplingen. Därför har jag nu provat med en dubbel USB kabel som kopplar ihop två omvandlare 12V > 5V/2,1A, alltså 5V/4,2A men det hjälper inte.
Jag sliter mitt hår och fattar ingenting! Så gott folk, hjälp mig innan jag blir helt flintskallig! Varför funkar det med en 220V > 5V/2A men inte med två stycken 12V > 5V/2,1A?