• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilka appar, rekommenderar ni?

F

F.d. 50021

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Ni är för goa :).
Men jag undrar hur gör ni för att betala för era appar? använder ni visakort eller hur gör ni? jag är lite osäker när det gäller att använda kortet på nätet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ni är för goa :).
Men jag undrar hur gör ni för att betala för era appar? använder ni visakort eller hur gör ni? jag är lite osäker när det gäller att använda kortet på nätet.

De flesta appar är gratis, även denna!

Om man köper en app som kostar pengar tex 7 kr dras pengarna på det konto som angavs när man registrerade sig.

F

F.d. 50021

Guest

Jag tankar också hem gratisappar men det finns några som jag skulle vilja köpa tex navigon. Jag ska väl tillägga att jag har en iphone.
Okej där fick jag nog svar på min fråga. Tack

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tankar också hem gratisappar men det finns några som jag skulle vilja köpa tex navigon. Jag ska väl tillägga att jag har en iphone.

Pengarna dras på kontot några dagar efter köpet!

Jag har också Navigon men det finns en som är bättre, billigare och uppdaterad nämligen iGO Primo. Köper man Western Europe kostar den 379 SEK.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Knarrevik, använder du IGO Primo till din IPad eller Iphone? Jag vill ha GPS kartor till min Ipad och att det visas på hela displayen. Vissa appar är enbart till för Iphone.

Vilka fördelar har IGO jämfört med Navigon?

/R

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Knarrevik, använder du IGO Primo till din IPad eller Iphone? Jag vill ha GPS kartor till min Ipad och att det visas på hela displayen. Vissa appar är enbart till för Iphone.

Vilka fördelar har IGO jämfört med Navigon?/R

Jag har iGo och Navigon till både iPhone och iPad eftersom jag bara betalar en gång för varje app. Båda apparna är anpassade till iPad men kartbilden på iGO är något mindre, ca 12,3x17,7 för iGO mot 14,8x19,7.

Trots detta föredrar jag iGO som jag tycker är mer logisk, snyggare och bättre uppdaterad. Eftersom jag inte har för avsikt att resa i östländerna har jag iGO Western Europe som är billigare än Navigon trots sommarpris.

Eftersom båda har Googles sökning är det lätt att hitta resmål. En fördel med Navigon är att Promobils ställplatssökning (Mobil Life +) är direktkopplad.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Lysande, man kan även lätt lägga in egen POIs fil till IGO?

F

F.d. 50021

Guest

Man tackar för tipset om IGO den är nu installerad och provad några dagar till och från jobbet och den verkar riktigt bra, väldigt smidigt att man kan ladda hem fartkameror och andra uppdateringar direkt i appen, synd bara att det inte går att få i ställplatslistan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man tackar för tipset om IGO den är nu installerad och provad några dagar till och från jobbet och den verkar riktigt bra, väldigt smidigt att man kan ladda hem fartkameror och andra uppdateringar direkt i appen, synd bara att det inte går att få i ställplatslistan

Man upptäcker en del finesser efterhand som tex "motorvägstjänster" där man kan få fram närmaste bensinstation, restaurang, rastplats, bilverkstad m.fl. genom ett enkelt klick under färd.

Som jag har nämnt tidigare har jag lagt in HBK:s ställplatslista i iPOI. När Google Navigation släpps till iPhone/iPad går det även att navigera med appen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tilsvarende funksjon som Latitude i Maps på Android - følger med i basis programvare.

F

F.d. 25168

Guest

Tilsvarende funksjon som Latitude i Maps på Android - følger med i basis programvare.

Latitude fungerer det på Iphone ??, er jo en del af min familie der har denne.

Life360 virker gratis på begge platforme, og du kan se alle.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Det fina med appen "TruCaller" (TC) är att man enkelt bl.a. får en uppdatering av telefonboken med adresser. Helt suveränt enligt mitt tycke, rekommenderas. Appen är prisbelönt och kostar 7 kr i originalformatet.
En annan bra app som används för att skanna QR-koder med är appen "i-nigma".

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Vad bör man ha med i IPonen eller i IPaden?
Tacksam fö tips.

Waze är det senaste som är en social GPS navigations apps för de flesta mobila operativsystem. Toppen med navigeringskarta och man kan se sina vänner samt andra trafikanter, du kan pinga och skicka meddelande till andra trafikanter. Otroligt smart grej som blir bara bättre hela tiden. Det går att starta olika grupper på den och så fort husbilen kommer ut ur vinterförvaringen tänker jag starta en grupp med husbilen någonting. Troligtvis hinner någon annan före nu...:msn_laugh:
NU det bästa: den är helt gratis att ladda ner och finns på de flesta språk här:
Hur du laddar ner Waze-appen gratis - waze

Nisse

F

F.d. 52909

Guest

......o varför kan man inte kalla en app för program som det heter på svenska ?

just en tanke i natten

Toppen