• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Intressant vara singelkvinna o husbilsspek på Elmia...

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Efter att ha gått runt på Elmia i 3 dagar To-Lö och dessutom haft "spenderplånboken" i högsta hugg, var det mycket intressant att se och iakta försäljarnas bemötande.

Tänker inte trötta ut er med berättelser om nonchalans, alla "lilla gumman" o "lilla vän" och annat. Antar att ni kan "läsa min ironi mellan raderna" ;)

Dock var det inte på något sätt avgörande för mitt beslut, men hade sån tur att det märke jag till slut fastnade för, visade sig ha en försäljare inom rimligt avstånd från min bostadsort som dessutom var DEN ENDE! som faktiskt bemötte mig med repekt och tog mig på allvar.

Kanske det är någon försäljare som läser detta och får sig en tankeställare och bemöter nästa singel-husbilsspekulant lika, vare sig det är en man eller kvinna!

Åååå nu undrar ni väl vad jag fastnade för...? Men det får ni inte reda på, inte än i alla fall. :D Tänker nämligen förhandla om priset först!

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Intressant vara singelkvinna o husbilsspek på Elmia...

Usch va jag blir trött på oss gubbar. När fasen ska vi komma ifatt verkligheten och plocka bort det här nedlåtande indirekta föraktet mot kvinnor!! :(:(:(

...sen kan jag inte låta bli att undra Majzzan, blir vi märkeskollegor nu :)

Krister N

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej,

Vad tràkigt när man blir bemött pà det sättet.
Upplevde samma bemötande för 20 àr sedan när jag bodde i Stockholm och skulle köpa bàt.
Det verkar som en del män tror, pà fullaste allvar, att man màste ha en inbyggd "Joy-stick" för att kunna manövrera en bàt eller en husbil.
Trodde i min enfald att det hade förändrats under alla de àren, men nej.
Har själv en man som mer än gärna överlämnar ratten pà husbilen till mig.

Lycka till med din nya husbil, vad det än mà vara.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Samma sak om man ser ut +10 år yngre ut (och dessutom inte är klädd i kostym) :(

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Är det informationsbristen i y-kromosomen hos oss karlar som förorsakar detta, tro?
När vi går in på en bygghandel och Mona, utbildad byggnadsingenjör, ställer kniviga byggtekniska frågor till försäljaren är det jag som blir besvarad. Mona brukar då hövligt men bestämt påpeka att det var hon och inte jag som ställde frågan.
Så det kan bli...
Hoppas Du får till ett pris som leder till byte, Majzzan! Lycka till!
Hälsningar Kjell

Senast ändrad:
F

F.d. 5414

Guest

Efter att ha gått runt på Elmia i 3 dagar To-Lö och dessutom haft "spenderplånboken" i högsta hugg, var det mycket intressant att se och iakta försäljarnas bemötande.

Tänker inte trötta ut er med berättelser om nonchalans, alla "lilla gumman" o "lilla vän" och annat. Antar att ni kan "läsa min ironi mellan raderna" ;)

Dock var det inte på något sätt avgörande för mitt beslut, men hade sån tur att det märke jag till slut fastnade för, visade sig ha en försäljare inom rimligt avstånd från min bostadsort som dessutom var DEN ENDE! som faktiskt bemötte mig med repekt och tog mig på allvar.

Kanske det är någon försäljare som läser detta och får sig en tankeställare och bemöter nästa singel-husbilsspekulant lika, vare sig det är en man eller kvinna!

Åååå nu undrar ni väl vad jag fastnade för...? Men det får ni inte reda på, inte än i alla fall. :D Tänker nämligen förhandla om priset först!

Hej Singelkvinnan!
Ja är i din kategori och jag tycker det låter spännade med bemötandet, köpte min husbil i april och ska ge mig iväg till Tyskland, Frankrike & Italien i oktober,
/Lisa

F

F.d. 55334

Guest

för min del finns bara en kommentar,
Love You
för att du orkar ställa krav.
Ha det gott!
Agneta W :eek:

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Ha, ha - det där med inbyggd "Joy-stick" var kul *L*

Tack för kommentarer från er övriga!

Faktiskt var övriga män på mässan mycket trevliga, (ja naturligtvis ni kvinnor också ;)) Det blev ju en del snack när vi trängdes i bilarna o möttes lite då o då eftersom vi intresserade oss för samma typ av bil. Vem vet, nån av er här kanske pratade med mig? :)

Är rätt händig, men lite oteknisk så det mest spännande blir väl att lära sig (o komma ihåg) alla funktioner i bilen så småningom. Lite enklare när man är två som kan hjälpas åt att minnas. Hunden lär jag inte få mkt hjälp av. Så var beredda på en del frågor o trakasserier från min sida när det är dags.

...och JA, jag ska bli medlem, men snål som jag är väntar jag till nov för att få med 2011.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Usch va jag blir trött på oss gubbar. När fasen ska vi komma ifatt verkligheten och plocka bort det här nedlåtande indirekta föraktet mot kvinnor!! :(:(:(

...sen kan jag inte låta bli att undra Majzzan, blir vi märkeskollegor nu :)

Krister N

Nyfiken i en strut... :twitcy:
Nämen titta - vi bor ju nästan grannar, det såg jag inte först *ler*

Senast ändrad:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej Majzzan

Känner igen mig alldeles för väl.
När vi skulle köpa en ny husbil, åkte vi tre gånger till olika försäljare av samma märke, i akt och mening att skriva kontrakt på en bil, men försäljarna tog sig inte ens tid att prata med oss. Dom gjorde sig upptagna med annat.
Vi såg nog för unga ut, och dessutom var det jag som försökte sköta snacket, eftersom jag är inköpare.

Till sist köpte vi ett annat fabrikat.

MVH
Karianne

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den "beste" slik historie jeg kjenner var et engelsk par som i 2002 gikk på messen i Dusseldorf med planer om å kjøpe en spesialbygget STOR bil.
Kledd for annledningen i sportstøy og løpesko med en alder på ca. 40 så fikk de ikke kontakt med noen av selgerene på flere av de som har spesiallisert seg på slike bygg: Vario, Volkner og mange andre. På N+B kom de i snakk med en mann og ble fort enige om at de skulle ha en Clou 990 SG som utgangspunkt og ellers tilpasset deres formål - sluttsummen ble nesten 500 000 UK Pund, den gangn over 5 mill kr. (norske eller svenske var nesten samme verdi). Paret fortalte meg selv historien og produktsjefen for Clou bekreftet historien senere - det var han som tok seg av paret på N+B standen. Bilen har sin egen web home - les gjesteliste så ser en hva bilen brukes til:D

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Knut, Kan tänka mig att en o annan försäljare ångrar sig idag. Antar att den första ordern följts av ett flertal till;)

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023

Döm aldrig efter utseende eller kön. En man kom in till en möbelaffär iförd blåkläder, gummistövlar och lantmännamössa. Efter en lång stund kom en försäljare måttligt intresserad, undrade lite spydigt om han kunde stå till tjänst med något. Vill köpa möbler på bred västgötska, var kommentaren. Gick runt med försäljaren och pekade på skinnsoffa bord och stolar mm. Köpesumman började närma sig 200 tusen, försäljaren undrade med en snorkig kommentar hur han skulle lösa detta ekonomiskt. I detta läget drog han fram en plånbok som hästhandlana hade förr, visade handlaren, i den fanns 500 tusen i kontanter. Han bad handlaren att dra dit där det är jättevarmt och poängterade att det finns andra som är intresserade av att sälja.
Kanske lite utanför tråden men är tänkvärt.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Knut, Kan tänka mig att en o annan försäljare ångrar sig idag. Antar att den första ordern följts av ett flertal till;)
Dessverre så stoppet Hymer konsernet produksjonen av Clou så når tiden var inne for å utvide så måtte paret finne noe annet og kjøpte inn 3 US produserte som ble bygget helt om for å passe til flertallet av oppdragene. Den gamle Clou er fortsatt den som benyttes for store stjerner på turne, greit med internet og en Smart for kjappe små turer.

Toppen