• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp

F

F.d. 18317

Guest
Inläggen flyttade från "Ställplats" till egen tråd. /HBK-webb

Glömde fråga om mitt kylskåp, när jag kom fram till sjötorp så var ena delen varm i kylskåpet, men frysfacket var kallt, vad har hänt för mig, förra veckan fick jag hjälp på eran sida av några snälla personer som kunde tipsa mig har bytt brännaren så vad mera kan man göra, jag skulle inte bara besvära dig med mina frågor utan jag skrev lite fel förlåt mig skulle vara ute på markisen....:twitcy:

F

F.d. 18317

Guest
Hejsan igen kylräfflorna i kylskåpsdelen blir ej kall, men därimot kylfacket, dörren är ej otät, :rolleyes:

F

F.d. 18317

Guest
Sv: kylskåp

jag körde på gas, kan det vara för lite gas tror du, men då ska det inte bli kallt i frysfacket tycker jag vad tror du, fäfflorna i kylskåpet var inte kalla alls, tack snälla du för svaret:rolleyes:

F

F.d. 7

Guest
Sv: ställplats

Det är inte så att frysen håller sig kall sen du stod still sist och att gasollågan blåses ut när du kör? har själv problem med det och måste köra 12volt och några frysklampar som backup när jag kör med bilen

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: kylskåp

Hejsan igen kylräfflorna i kylskåpsdelen blir ej kall, men därimot kylfacket, dörren är ej otät, :rolleyes:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej, jag har läst någon information om att det kan gå åt ny kylpasta för att överföra kylan till kylflänsarna i kylen för att isolerskummet i en del fall har trängt in och tryckt undan pastan så dålig överföring sker mellan rör och elementet. Någon mer som har läst samma info, och var ?

JANKRO.

F

F.d. 18317

Guest
Sv: Kylskåp

Hejsan.Vet du var man kan köpa pastan, har varit ute å kollat lite på nätet men vet inte vart jag ska åka å köpa, hoppas att du kan hjälpa mig...:bye:

Tor H

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025

Inläggen flyttade från "Ställplats" till egen tråd. /HBK-webb

Glömde fråga om mitt kylskåp, när jag kom fram till sjötorp så var ena delen varm i kylskåpet, men frysfacket var kallt, vad har hänt för mig, förra veckan fick jag hjälp på eran sida av några snälla personer som kunde tipsa mig har bytt brännaren så vad mera kan man göra, jag skulle inte bara besvära dig med mina frågor utan jag skrev lite fel förlåt mig skulle vara ute på markisen....:twitcy:
Det er vel for få opplysninger, Er kjøleskapet noen år gamelt? Ble det plutselig dårlig? Kjøler det like dårlig på alle enegikilder, gass, 12V og 230V? Er Svaret ja på disse spørsmål er det nok selve aggregatet som er defekt og da kan jo det gamle tipset med å sette kjøleskapet på hodet noen timer være en løsning på problemet?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan.Vet du var man kan köpa pastan, har varit ute å kollat lite på nätet men vet inte vart jag ska åka å köpa, hoppas att du kan hjälpa mig...:bye:
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej igen växthus. Problemet med kylpasta till datorer är att den kostar runt hundra spänn för två droppar, till ett kylskåp behövs över en deciliter men det kostar på att ligga på topp :D. Nej allvar, jag har faktiskt varit och köpt -Kontaktmassa- i dag och skruvat sönder mitt kylskåp. Jag fick lite inspiration när jag skrev förra svaret till dig och jag har länge funderat på att kolla upp bakom flänsarna för jag tror mitt kylskåp tappade lite effekt efter en flygtur med bilen över ett fartgupp. Jag har fotat och tänkte göra ett inlägg med bilder om ett tag när jag har provat kylen på gasol ett par dagar i rad. Det jag kan säga om arbetet nu är att det var absolut nödvändigt för det såg bedrövlig ut bakom aluminiumflänsarna, men mer om det senare alltså.
Kylpastan finns att köpa på serviceställen som säljer reservdelar till bl. a. Electrolux vitvaror m.m. Här i Norrköping har vi en servicefirma med en liten affär som har eller beställer allt som man kan behöva även till "campingmaskinerna".
Det heter kontaktmassa och säljs i en 0,5 L plåtburk för 140:-. Det räcker nog till tre, fyra kylskåp om man vill dela med en kompis. Kolla efter Electrolux service i din hemtrakt.

M.v.h. JANKRO.
-------------------------
Tor H, hans frysfack är det full kyla i.

Senast ändrad:
F

F.d. 25189

Guest

------------------------------------------------------------------------------------------------
jag har faktiskt varit och köpt -Kontaktmassa- i dag och skruvat sönder mitt kylskåp. Jag fick lite inspiration när jag skrev förra svaret till dig och jag har länge funderat på att kolla upp bakom flänsarna för jag tror mitt kylskåp tappade lite effekt efter en flygtur med bilen över ett fartgupp. Jag har fotat och tänkte göra ett inlägg med bilder om ett tag när jag har provat kylen på gasol ett par dagar i rad. Det jag kan säga om arbetet nu är att det var absolut nödvändigt för det såg bedrövlig ut bakom aluminiumflänsarna, men mer om det senare alltså.
Kylpastan finns att köpa på serviceställen som säljer reservdelar till bl. a. Electrolux vitvaror m.m. Här i Norrköping har vi en servicefirma med en liten affär som har eller beställer allt som man kan behöva även till "campingmaskinerna".
Det heter kontaktmassa och säljs i en 0,5 L plåtburk för 140:-. Det räcker nog till tre, fyra kylskåp om man vill dela med en kompis. Kolla efter Electrolux service i din hemtrakt.

M.v.h. JANKRO.

Ser fram emot dom bilderna för jag tror jag behöver göra en sån översyn också.

Toppen