Sv: Snyggast i världen!
Vår första bobil år 1979 var en egenhändigt inredd plåtis, en MB 206D, vilken jag fick fullt vinterduglig. Med snökedjor gick det även att ta sig fram i vinterföre med denna bil utan påtagligt överhäng baktill. Men efterhand växte barnen och våra husbilar med dem. Men ifjol blev det en plåtis på nytt, en MB Sprinter med inkopplingsbar 4WD och tillsatsväxellåda. Något jag berättat tämligen utförligt om tidigare. Bilen funkar bra i vinterkylan och är outstanding som dragbil för fiskebåten. Men tyvärr, det blir för trångt när barnbarnen vill följa med på fisketurer (och egentligen lite för trångt även för den åldrande och inte längre så vige ägaren). Därför nu precis kommit hem med en nästan ny Weinsberg LEV från Tyskland. Byggd på MB Sprinter 5 ton och naturligtvis med inkopplingsbar fyrhjulsdrift och lågväxel samt med drag för 2 ton. En extremt välisolerad bil med även mellanvägg och dörr till förarhuset isolerat med 47 mm polyuretan.
För den som ev. blir intresserad av modellen så finns en systerbil till salu hos Forsbergs i Hyssna: Våra bilar till salu
Jag svarar gärna på mail med frågor om både fördelar och nackdelar med denna bil.
Här en bild på min (före mont av drag och diverse annan extrautrustning):
aake
Vår första bobil år 1979 var en egenhändigt inredd plåtis, en MB 206D, vilken jag fick fullt vinterduglig. Med snökedjor gick det även att ta sig fram i vinterföre med denna bil utan påtagligt överhäng baktill. Men efterhand växte barnen och våra husbilar med dem. Men ifjol blev det en plåtis på nytt, en MB Sprinter med inkopplingsbar 4WD och tillsatsväxellåda. Något jag berättat tämligen utförligt om tidigare. Bilen funkar bra i vinterkylan och är outstanding som dragbil för fiskebåten. Men tyvärr, det blir för trångt när barnbarnen vill följa med på fisketurer (och egentligen lite för trångt även för den åldrande och inte längre så vige ägaren). Därför nu precis kommit hem med en nästan ny Weinsberg LEV från Tyskland. Byggd på MB Sprinter 5 ton och naturligtvis med inkopplingsbar fyrhjulsdrift och lågväxel samt med drag för 2 ton. En extremt välisolerad bil med även mellanvägg och dörr till förarhuset isolerat med 47 mm polyuretan.
För den som ev. blir intresserad av modellen så finns en systerbil till salu hos Forsbergs i Hyssna: Våra bilar till salu
Jag svarar gärna på mail med frågor om både fördelar och nackdelar med denna bil.
Här en bild på min (före mont av drag och diverse annan extrautrustning):
aake