F
F.d. 59252
Guest
Är det någon som strålkastarglaset blivit vitt och det smällt till utan anledning ??
Hymer S 790
Hymer S 790
Senast redigerad av en moderator:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Peter!
Jag skrev om detta problem Idag. Utgick från att det var ett stenskott. Det finns inget märke från stenskott. Det kan vara fabrikationsfel har jag fått tips om.
Ska kontakta Örebro igen för förslag om åtgärd.
/ Janne
Vårt vänstra strålkastarglas gick sönder nov.2008 och blev bytt på garanti.I november 2009 gick det högra sönder och där menar Hymercenter att det inte omfattas av några garantier. Däremot skall man skicka denna till Hella för utvärdering...Det här med lyktglaset hände oss också när vi i höstas körde på en liten och ojämn väg nere i Tyskland. Det small till i bilen som ett stenskott fast det inte fanns någon annan bil inom synhåll. När vi stannade nästa gång upptäckte vi att lyktglaset på höger sida var krossat. Jag ringde då till Hymercenter i Örebro för att reklamera felet. De sa då att Hymer bara hade haft problem med vänsterlyset så vi skulle nog bli tvungna att ta det på försäkringen. Jag tejpade då glaset så det skulle hålla ihop till vi kom hem till Sverige. På vägen hem åkte vi förbi Örebro och fick strålkastarinsatsen utbytt. Det skulle skicka den krossade insatsen till Hymerfabriken så de fick avgöra om det går på garantin. Eftersom vi inte har hört något från dem sedan i mitten av november utgår jag från att Hymer har tagit skadan på garantin.
Nu är det troligen så att handlaren får mingre betalt vid garantijobb än vid ordinarie jobb. Men varför hänga upp sig på Hymer-center? Det finns ju fler Hymerhandlare som kanske inte är lika stelbenta utan vill ha kontakt med nya kunder.Det är väl inte handlaren som står för kostnaden och den som får strålkastaren utbytt så skickar väl handlaren räkning för strålkastaren och bytet till Hymer Tyskland , eller ?