Sv: Människans girighet och "matdjurens" villkor
LaBri vad kan du om djurhållning och då särskilt tyskt djurhållning?
Jag har varit bondmora med många djur i tyskland under 20 år och ja känner inte igen mig i din bedämning att dom är värst.
Nu driver en av mina barn gården vidare, också med djur. Och inte ett av hennes djur far illa, alla är älskade liksom mina var.
Also upp till bevis för det är ärekränkning och förolämpning du kör med.
Att det finns rötägg överallt, det vet man ju. Och dessa skall man komma åt. Men inte med dom metoderna som djurrättsaktivister kör med.
Bryter in sig i andras egendom, tar bilder på något dom påstår sig har sett. Varför vågar ingen vittna???? Klart för dom har begått en kriminell handling och dom vet att dom har fuskat.
Om man är djurvän så väntar man inte 2 år fär att visa bilderna...... Ser jag att någon misshandlar djur så anmälar jag dom väl direkt eller hur?
T.ex. kann man ju säga att varje bonde med djurhållning har en bås för sjuka djur, man får ju har dom för sig själva så att dom kan friskna till i lugn och ro.
Men där har dom tagit bilder och påstått att så ser det ur i stallet....
Djur som Belgian Blue hade aldrig kommit in i mitt stall, inte heller i stallet hos min dotter.
framsidan ( frun )
Ja, det gäller att uttrycka sig ordentligt. Jag borde naturligtvis ha hänvisat till källan TT, återgett av Blekinge läns tidning. Artikeln kan du hitta på
www.blt.se.
Men det är givetvis så att
OM nu Tyskland skulle vara ett av de värsta länderna i Europa,
så självklart gäller det inte alla grisuppfödare i Tyskland, lika lite som om kriminaliteten är hög i ett land så innebär det inte att alla i det landet är kriminella - det trodde jag var självklart.
Vi har ju också här i Sverige upptäckt grisuppfödningar med det mest vidriga förhållanden man kan tänka sig. Det innebär dock inte att alla svenska grisfarmare missköter sig.
Danmark är också ett av de utpekade länderna, men ingen skulle väl komma på tanken att påstå att alla danska grisuppfödare är djurplågare, eller hur?
Sedan har jag svårt att förstå att du anklagar dem som avslöjat de vidriga förhållandena, men jag håller naturligtvis med dig att det absolut är deras moraliska skyldighet att vittna. Hur ska vi annars rensa ut djurplågarna, som naturligtvis måste vara till stort bekymmer för de seriösa? Det ser vi ju bara på din reaktion!
Lasse