Sv: Hur förhindra INbrott i husbilen?
Hej, Bert!
Alla narkosgaser är extremt flyktiga. Det tar inte många minuter efter man öppnat dörren som det mesta av gasen har vädrats ut. Sedan kan buset gå in emedan bilens invånare susar gott, . . . . eller är döda.
Jag hoppas nämligen att det framgår av mitt inlägg att jag är mycket skeptisk till att det överhuvudtaget går att, utifrån, fylla en husbil med narkosgas eller annan livsfarlig gas utan att riskera att människors liv sätts på spel. Buset har ingen som helst kontroll på gaskoncentrationen ( eller har de? ) och jag inbillar mig att vinsten, några kontokort, pengar, telefon, kamera, m.m, inte är tillräckligt stor för att åka dit för överlagt mord.
En sannolik hypotes är fortfarande att de väntar ca. en timme efter att folket har somnat, (när de sover som djupast under hela natten), sätter larmet ur spel (eventuellt med kännedom om bilmärke och larm), bryter upp lämplig dörr och håller en bomullstuss indränkt med eter (startgas) eller kloroform under näsan på folk och fä. Sedan kan de gå in och ut som om de bodde där själva, tömmer bilen på allt som är värt något, stänger dörren efter sig och sticker till nästa uppdrag.
Observera! Denna hypotes har jag kommit fram till efter all skit jag har läst i ärendet i halva Europas husbilsforum! Den är enbart ett exempel om hur man tror att det kan gå till, det finns självklart hundra andra hypoteser.
För ens egen personliga säkerhet skall självklart var och en satsa på det men känner sig tryggast med. Larmsensorer, narkoslarm, kameror, extra lås, extra belysning, m.m. Inget av dessa är fel!
Jag satsar på att ondskan aldrig ska få komma in i min bil, den uppgiften är stor nog med tanke på alla undermåliga konstruktioner i husbilar som andra redan har beskrivit.
Med vänlig hälsning, Julian